ماجرای نوجوان قرآنی برای شرکت در مسابقات مسجد محله
کد خبر: 4010855
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

ماجرای نوجوان قرآنی برای شرکت در مسابقات مسجد محله

قاری 16 ساله قرآن کریم بیان کرد: زمانی که کلاس اول ابتدایی بودم، به علت کم سن بودن اجازه حضور در مسابقات قرآن کریم مسجد محله‌مان به من داده نمی‌شد؛ از این‌رو، به علت علاقه فراوان به شرکت در مسابقات، خودم را هشت‌ ساله و کلاس دومی جا زدم تا بتوانم در مسابقات شرکت کنم.

بچه شیطون کلاس بودم، قرائت قرآن آرامم کردپوریا بلوکی، قاری 15 ساله قرآن کریم و شرکت‌کننده جشنواره قرآنی «ترنم وحی» از شهرستان نیشابور که در قم برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: رتبه اول مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان خراسان رضوی، رتبه اول مسابقات قرآن کریم سپاه و رتبه ششم مسابقات کشوری قرآن کریم از افتخاراتم در مسیر قرآنی است.

وی با بیان اینکه از شش سالگی به قرائت قرآن کریم علاقه‌مند شدم، گفت: یکی از دلایل علاقه‌مند شدن من به قرآن کریم آن است که با صوت قرآن بزرگ شدم آن‌گونه که به گفته والدینم همیشه بالای سر من قرآن می‌گذاشتند و گوش من را با صدای تلاوت قرآن کریم آشنا کردند.

بلوکی اظهار کرد: از زمان کودکی همراه مادربزرگم با حضور در مساجد و محافل خانگی قرآن کریم، فرصت تلاوت قرآن برای من فراهم شد و آرام آرام در این مسیر قرار گرفته و ثابت قدم ماندم.

وی ادامه داد: زمانی که کلاس اول ابتدایی بودم، به علت کم سن بودن اجازه حضور در مسابقات قرآن کریم مسجد محله‌مان به من داده نمی‌شد از این‌رو، به علت علاقه فراوان به شرکت در مسابقات، خودم را هشت‌ ساله و کلاس دومی جا زدم تا بتوانم در مسابقات شرکت کنم.

بلوکی با اشاره به اینکه انس با قرآن آرامش عجیبی برای انسان به همراه دارد که نمی‌توانم آن را وصف کنم، بیان کرد: از هنگامی که شروع به قرائت قرآن کردم، اخلاق و روحیات من نیز دستخوش تغییراتی شد؛ برای مثال در دوران کودکی و ابتدایی مدرسه، بچه پر جنب‌وجوش کلاس بودم اما با قرائت قرآن کریم آرامشی در دل من جاری شد و آرام شدم.

این قاری قرآن کریم آرزویش در مسیر قرآنی را تلاوت قرآن در سطح بین‌المللی بیان کرد و گفت: اراده و پشتکار و تشویق‌های پدر و مادرم سبب می‌شود تا در مسیر قرآن کریم حرکت کنم و این راه را تا رسیدن به موفقیت‌های بالاتر ادامه بدهم.

انتهای پیام
captcha