جرقه یادگیری قرائت با شنیدن تلاوت آرام‎بخش قرآن در مسجد محله
کد خبر: 4010859
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
قاری 17ساله قرآن کریم بیان کرد:

جرقه یادگیری قرائت با شنیدن تلاوت آرام‎بخش قرآن در مسجد محله

امیرمحمد خالقی، قاری نوجوان اظهار کرد: مأنوس شدن من با قرآن کریم در یک شب اتفاق افتاد و علت آن هم همراه شدن با یکی از دوستانم برای رفتن به مسجد محله بود که آن شب محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم در مسجد برپا شده بود و در این محفل با شنیدن تلاوت قرآن به یک‌باره تمام وجودم سرشار از آرامش شد و جرقه‌ یادگیری قرائت قرآن کریم از آن شب در دلم ایجاد شد.

امیرمحمد خالقی، قاری نوجوان امیرمحمد خالقی قاری 17 ساله مشهدی و شرکت‌کننده در جشنواره قرآنی «ترنم وحی» که در قم برگزار شد در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: برای دومین بار در جشنواره قرآنی ترنم وحی شرکت کردم و سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در دوره اول مسابقات شدم، همچنین موفق به کسب رتبه‌های برتر در مسابقات دانش‌آموزی و تلاوت‌های مجلسی در مرحله استانی شدم.

وی سطح این دوره از جشنواره ترنم وحی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سطح کیفی این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و یکی از تغییرات مثبت آن تجمیع نمرات در سه رشته قرائت اذان، قرائت تقلیدی و قرائت تطبیقی است.

خالقی با بیان اینکه از 12 سالگی عطر قرآن کریم در زندگی‌ام پیچید، اظهار کرد: مأنوس شدن من با قرآن کریم یک شبه اتفاق افتاد و علت آن هم همراه شدن با یکی از دوستانم برای رفتن به مسجد محله بود که آن شب محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم در مسجد برپا شده بود و در این محفل قرآنی با شنیدن تلاوت قرآن به یک‌باره تمام وجودم سرشار از آرامش شد و جرقه‌ یادگیری قرائت قرآن کریم از آن شب در دلم ایجاد شد.

این قاری قرآن کریم گفت: آشنایی با کلام خداوند افتخاری است که با دقت و تأمل در آیات به‌دست می‌آید و من با تمام وجود علاقه‌مند هستم که این افتخار را کسب کنم، بنابراین تلاش می‌کنم تا هر بار با دقت بیشتری کلام خداوند را تلاوت کنم تا بدانم خداوند چه چیزهایی در زندگی از ما خواسته است.

وی با بیان اینکه مشوق اصلی من در این مسیر والدینم بودند و همیشه مرا تشویقم کرده و  پشتیبان من بودند و اساتید قرآنی‌ام هم خیلی زحمت کشیده‌اند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین آرزویم در قرائت قرآن کریم آن است که به چنان درجه‌ای از خلوص نیت برسم تا قرآن را تنها برای رضایت خدا تلاوت کنم.

این قاری قرآن کریم یادآور شد: تلاوت قرآن به من آرامش خاصی می‌دهد و فعالیت در زمینه قرآنی تأثیر منفی در درس و تحصیلات من نداشته بلکه کمک زیادی هم به تحصیلات من کرده و این مأنوس شدن با قرآن کریم، تمرکز و دقت درس خواندنم را افزایش داد.

انتهای پیام
captcha