روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه با شکوه برگزار شود
کد خبر: 4013874
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه با شکوه برگزار شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم پشتیبانی از جلسات روضه‌های خانگی، گفت: برگزاری جلسات روضه خانگی و احیای آن به ویژه در ایامی که جامعه با کرونا درگیر است با لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بار دیگر باید پررنگ و با شکوه برگزار شود.

رروضه‌های خانگی ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به لزوم پشتیبانی و حمایت از برگزاری جلسات روضه‌های خانگی، اظهار کرد: برگزاری جلسات روضه خانگی و احیای آن به ویژه در ایامی که جامعه با کرونا درگیر است با لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بار دیگر باید پررنگ و با شکوه برگزار شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های مراسم و مجالس عزاداری به دلیل شیوع کرونا، افزود: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی مناسب به پررنگ شدن روضه‌های خانگی با هدف فرهنگ‌سازی مذهبی در استان کمک کنیم و از برکات آن بهره بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و برنامه‌های این سازمان برای سیاه پوش کردن محلات کرمانشاه در این ایام اشاره کرد و گفت: به منظور سیاه پوش کردن محلات کرمانشاه در ایام فاطمیه قصد داریم تا از طریق اطلاع‌رسانی به مردم، برای جمع‌آوری چادر‌های مشکی غیرقابل استفاده اطلاع‌رسانی کنیم و در این راستا پویش «بیرق عزای حضرت فاطمه(س)» در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: در راستای پویش یاد شده از ظرفیت گروه‌های جهادی قرآنی استان برای تهیه بیرق عزای ایام فاطمیه استفاده می‌کنیم و پس از آماده‌سازی بیرق‌ها محلات در این ایام سیاه‌پوش خواهند شد.

وی در پایان با تأکید بر احیای جلسات روضه‌های خانگی در سطح استان، افزود: تثبیت جلسات روضه‌های خانگی و فرهنگ توسل به اهل‌بیت(ع) برای گشایش همه امور و مشکلات زندگی بسیار کمک می‌کند، این گشایش در مسائل فردی، تربیتی، خانوادگی، اجتماعی و ... در جامعه بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha