13 ماه حبس برای امدادگر اسپانیایی بخاطر کمک به فلسطین
کد خبر: 4014248
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

13 ماه حبس برای امدادگر اسپانیایی بخاطر کمک به فلسطین

یک دادگاه نظامی در اسرائيل روز چهارشنبه، خوانا رشماوی، امدادگر اسپانیایی را به اتهام کمک به یک گروه مبارز فلسطینی به ۱۳ ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از یورونیوز، ارتش اسرائيل در بیانیه‌ای که به بدین منظور منتشر کرده می‌گوید رشماوی که یک فعال حقوق بشر است و ۶۳ سال عمر دارد اعتراف کرده که کمک‌های مالی برای «جنبش خلق برای آزادی فلسطین» جمع‌آوری کرده است. این در حالی‌است که وکیل خانم رشماوی این موضوع را رد کرده است.

این دادگاه همچنین رشماوی را به پرداخت ۱۶ هزار دلار جریمه نقدی نیز محکوم کرده است. اسرائيل در سالهای گذشته مجوز فعالیت چندین گروه امدادرسان را که در سرزمین‌های اشغالی به فلسطینی‌ها کمک می‌کردند، لغو کرده است. تل‌آویو هفته گذشته نیز ۶ گروه دیگر امدادرسان را که به مردم فلسطین کمک می‌کردند، غیرقانونی اعلام کرد.

با این حال آویگدور فلدمن وکیل خانم رشماوی می‌گوید موکلش که از ماه آوریل در حبس است می‌تواند ظرف دو هفته آینده از زندان آزاد شود. فلدمن به خبرگزاری فرانسه گفت: «اگر کمیته آزادی مشروط، مجازات او را به یک سوم کاهش دهد این احتمال وجود دارد که خوانا طی دو هفته آینده از زندان آزاد شود.»

خانم رشماوی که در مادرید به دنیا آمد و با یک مرد فلسطینی ازدواج کرده است با یک گروه فلسطینی که در زمینه وضعیت بهداشتی فلسطینی‌ها فعالیت دارد همکاری می‌کند. اسرائيل می‌گوید این گروه کمک‌های مالی را از اروپا برای «جنبش خلق برای آزادی فلسطین» ارسال می‌کرده است. وکیل خانم رشماوی می‌گوید موکل او اطلاعی نداشته که این پول به این سازمان مبارز فلسطینی منتقل شده است.

انتهای پیام
captcha