خانواده‌ها از ظرفیت بسیج برای تربیت فرهنگی فرزندان استفاده کنند
کد خبر: 4014298
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

خانواده‌ها از ظرفیت بسیج برای تربیت فرهنگی فرزندان استفاده کنند

امام‌جمعه تکاب گفت: اکنون فضای مجازی و محیط خانواده بسترهای فرهنگی برای تربیت کودکان و نوجوانان است که باید آسیب‌شناسی شده و خانواده‌ها از ظرفیت نهادهای انقلابی از جمله بسیج در این زمینه بهره‌مند شوند.

علی رحیمی امام جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام‌جمعه تکاب، ۲۶ آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی تکاب با گرامی‌داشت فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیج، مساجد و نمازجمعه بسترهای مهم تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان است که به برکت انقلاب اسلامی برای نسل آینده کشور فراهم شده است.

وی افزود: باید به نحو مطلوب و بهینه از ظرفیت بسیج در راستای بسترهای فرهنگی و تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان استفاده شود.

امام‌جمعه تکاب با بیان اینکه نوع و شیوه بسترهای فرهنگی و تربیتی باید مورد توجه قرارگیرد، ادامه داد: اکنون فضای مجازی و محیط خانواده بسترهای فرهنگی برای تربیت کودکان و نوجوانان است که باید آسیب‌شناسی شده و خانواده‌ها از ظرفیت نهادهای انقلابی از جمله بسیج در این زمینه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام موفقیت‌های کشور با فرهنگ و روحیه بسیجی محقق شده است، بیان کرد: نقش بسیج در حوزه ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی بسیار مهم است و می‌تواند در زمینه اثرگذاری در بسترهای تربیتی کودکان و نوجوانان نیز بسیار موثر واقع شود.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: کتاب یکی دیگر از بسترهای مهم تربیتی کودکان و نوجوانان است که باید از سوی نهادهای متولی مورد اقدام جدی قرار گیرد و پیام های فرهنگی در این بستر و با ترویج کتاب‌خوانی در کلاس‌های درس گسترش یابد.

وی اضافه‌کرد: مهم‌ترین آسیب در کودکان و نوجوانان، هویتی است از این رو باید روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در این قشر تقویت و به تربیت اجتماعی آنان نگاه ویژه‌ای شود.

فرماندار تکاب نیز در این نشست گفت: برای ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی باید اهمیت کلام حضرت امام خمینی(ره) در زمینه اهداف بسیج ۲۰ میلیونی بیش از گذشته محقق شود.

امیر ستوده‌فر افزود: روحیه و هدف‌گذاری ما براساس منویات حضرت امام راحل در مورد بسیج ۲۰ میلیونی باشد چرا که ترویج فرهنگ بسیجی توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی مروج فرهنگ اسلامی است، تصریح کرد: برای موفقیت در این عرصه باید اقدام‌های مشترک و هماهنگ با وحدت رویه از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

فرماندار تکاب بیان کرد: برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه مسابقه‌های بزرگ کتاب‌خوانی با جایزه‌ها و مشوق‌های خوب به عنوان عامل انگیزشی  اجرا شود و رویکرد کاربردی و عملیاتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی اتخاذ شود.

 

انتهای پیام
captcha