انتشار سیزدهمین کتاب فلسفی اسلامی در روسیه
کد خبر: 4015830
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

انتشار سیزدهمین کتاب فلسفی اسلامی در روسیه

کتاب «ناصر خسرو و دیدگاه‌های فلسفی او» با حمایت بنیاد ابن سینا و مشارکت انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه، از سوی انتشارات صدرای مسکو چاپ و منتشر شد.

انتشار سیزدهمین کتاب فلسفی اسلامی در روسیهبه گزارش ایکنا، این اثر، پژوهشی از «تاتیانا کارنی اوا» نویسنده و محقق حوزه فلسفه اسلامی و استاد انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه است.

پروفسور اسمیرنوف اسلام‌شناس و فیلسوف روس و رئیس انستیتو فلسفه مسکو و خانم «چالیس اوا» استاد مدرسه عالی اقتصاد مسکو نظارت علمی این اثر را بر عهده داشته‌اند. 

کارنی اوا در این اثر زندگی‌نامه ناصر خسرو را بیان کرده و آثار وی را برشمرده است و در ادامه به معرفی فلسفه اسماعیلی و جایگاه آن در فلسفه اسلامی، متافیزیک فلسفه اسماعیلی، جهان‌بینی، انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی از منظر ناصر خسرو می‌پردازد. 

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه؛ کارنی اوا در پایان «رساله گشایش و رهایش» ناصر خسرو را که به نثر فارسی بوده و شامل 30 پرسش و پاسخ است، مورد بررسی قرار داده است. 

کتاب فوق سیزدهمین اثر از سری اندیشه فلسفی جهان اسلام است که تاکنون به چاپ رسیده است. 

بنیاد ابن سینا در راستای معرفی عرفان و فلسفه اسلامی تاکنون آثار متعددی منتشر کرده که از آن جمله می‌توان به «عرفان عملی تألیف سلمان صفوی»، «ابعاد عرفانی اسلام اثر آنه ماری شیمل»، «سالنامه فلسفی _ عرفانی اشراق در 10 جلد»، «تاریخ فلسفه اسلامی اثر اندره اسمیرنوف»، «بازسازی اندیشه دینی در اسلام اثر محمد اقبال لاهوری»، «سه حکیم مسلمان اثر دکتر سید حسین نصر» و «زندگی و آموزه های ملاصدرا اثر دکتر سلمان صفوی» اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha