جهادگران مکتب سلیمانی؛ از آب‌رسانی به روستاهای سیستان تا تهیه خانه برای زلزله‌زدگان + فیلم
کد خبر: 4016566
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸

جهادگران مکتب سلیمانی؛ از آب‌رسانی به روستاهای سیستان تا تهیه خانه برای زلزله‌زدگان + فیلم

گروه جهادی مکتب سلیمانی(قسم) از جمله گروه‌های جهادی فعال در حوزه محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف کشور به ویژه خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدای مدافع حرم است که برنامه‌های فراوانی را در سال جاری اجرا کرده است.

ارسال نشود/////جهادگران مکتب سلیمانی از آب‌رسانی به روستاهای سیستان تا تهیه خانه برای زلزله‌زدگانبه گزارش ایکنا، گروه‌‌های جهادی یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان هستند و بدون هیچ‌ چشم‌داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را به نیازمندان ارائه کرده‌اند. با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب این گروه‌ها به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است.

بسیاری از این گروه‌ها علی‌رغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود که بعضاً در حوزه‌های تخصصی نیز انجام می‌شد، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه جهادی مکتب سلیمانی یکی از گروه‌های بسیار فعال در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان و آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی در اقصی‌نقاط کشور است. این گروه جهادی طی چهار سال گذشته توانسته تا با جمع‌آوری و هزینه مبلغی در حدود ۶۵۰ میلیون تومان، گام‌های بلندی در زمینه رفع محرومیت از منطق محروم کشور بردارد.

سیدحامد موسوی، مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی تهران در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: گروه جهادی مکتب سلیمانی(قسم) با سابقه فعالیتی پنج ساله و با محوریت کمک به محرومان و نیازمندان تشکیل شده است که در این میان خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون در اولویت‌های اصلی این گروه بوده و خواهد بود.

وی افزود: طی این سال‌ها فعالیت‌هایی از قبیل اهدای کمک‌های معیشتی به خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران فاطمیون و نیازمندان حاشیه تهران، حضور در بحران‌های کشور و کمک به آسیب‌دیدگان حوادث غیر مترقبه مانند کمک به سیل‌زدگان پل دختر، کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان و ... تهیه جهیزیه برای زوج‌هایی با توان مالی کم، حضور مستمر و کمک به عزتمندان سیستان و بلوچستان، کمک هزینه‌های دارویی، درمانی، معیشتی، مسکن و غیره... در دستور کار این گروه جهادی قرار داشته است.

ارسال نشود/////جهادگران مکتب سلیمانی از آب‌رسانی به روستاهای سیستان تا تهیه خانه برای زلزله‌زدگان + فیلم

موسوی در رابطه با فعالیت‌های اخیر این گروه از ابتدای سال 1400 تاکنون بیان کرد: فارغ از کمک‌هایی با ارزش کمتر از یک میلیون تومان که شمار آن‌ها بالا بوده است، فعالیت‌های عمده این گروه در سال 1400 با کمک جهادگران گروه جهادی مکتب سلیمانی(قسم) صورت گرفته و انصافاً تمام زحمات بر عهده و دوش این دوستان گمنام و بی‌ادعا بوده است که اجر همگی ایشان را از خداوند متعال خواستاریم.

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی تهران تصریح کرد: سال 1400 برای این گروه با زلزله شهر سی‌سخت شروع شد، هر چند به لطف خدا این زلزله تلفات جانی خاصی نداشت، ولی تخریب و بی‌خانمان شدن خانواده‌های زیادی را در پی داشت و نمایندگان گروه جهادی مانند در ایام تعطیلات عید، سفر و خوش‌گذرانی را رها کرده و با بسته‌ها، کمک‌های مردمی، نقدی و امکانات و تجهیزات اهدائی مردمان خوب ایران زمین راهی دیار مردمان سخت‌کوش سی‌سخت شده و چند روزی را در این منطقه به امدادرسانی و سرکشی از این خانواده‌ها بودیم که این سرکشی پس از توزیع کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در نهایت منجر به بیرون آوردن یک خانواده سی‌سختی از چادر و اجاره کردن منزلی با کمک و همت خود ایشان و پرداخت کمک‌هزینه بابت اجاره‌بها ماهانه به این خانواده شد.

وی اظهار کرد: از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی مکتب سلیمانی، ساخت و افتتاح یک مجموعه ورزشی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که این مجموعه با حمایت امام جماعت و هیئت‌امنای مسجد شهید بهشتی(النبی) و زحمات مسئول محترم عمرانی گروه، حاج حسین روستا و کمک‌های دیگر اعضا باعث شکل‌گیری زورخانه و مجموعه فرهنگی، ورزشی شهید سلیمانی شد که در حال حاضر روزانه در حدود بیش از 80 نفر نونهال و نوجوان و جوان و میان‌سال در این مجموعه ورزش می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های عمده گروه، احداث قرارگاه جهادی اطعام نان صلواتی قسم بود که با همت مداح اهل بیت(ع) مرتضی متشرعی، رضا دهشیری و دیگر جهادگران که رابط گروه با سیستان هستند، تشکیل شده و با همت اعضا، خیّران و حامیان این گروه ماهانه در 10 منطقه محروم کشور(شهرهای سی‌سخت، منوجان کرمان، شنبه هرمزگان، زابل، زاهدان، سمنان، پرند تهران، شهریار و محله‌های محروم و حاشیه‌های تهران) بیش از 20 هزار قرص نان در نیمه هر ماه قمری به همت گروه‌های جهادی بومی منطقه که به عنوان نماینده این گروه زحمت توزیع نان به خانواده‌های محروم را می‌کشند، توزیع می‌شود.

ارسال نشود/////جهادگران مکتب سلیمانی از آب‌رسانی به روستاهای سیستان تا تهیه خانه برای زلزله‌زدگان + فیلم

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی تهران افزود: در ماه مبارک رمضان سال 1400 و در ایام ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) این گروه با کمک اعضای خود اقدام به تهیه و بسته‌بندی 250 عدد بسته معیشتی به ارزش بیش از 300 هزار تومان، یک هزار بسته افطاری ساده و بیش از 20 هزار قرص نان در بین محرومان و نیازمندان حاشیه شهر تهران و خانواده‌های فاطمیون کرد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات احداث و تشکیل واحد بانوان گروه جهادی و استفاده از ظرفیت بالای بانوان گروه جهت رسیدگی مستمر و کمک‌هایی با ظرافت بانوان بوده که باعث شد تا به همت بانوان این گروه واحد بانوان گروه جهادی مکتب سلیمانی (قسم) تأسیس شود که از جمله فعالیت‌های این واحد پیگیری تأمین جهیزیه نیازمندان، تهیه هدیه به جهت تکریم دختران و همسران شهدای مدافع حرم فاطمیون در روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) و دیگر اقدامات و رسیدگی‌های مستمر نیازمندان بود.

موسوی گفت: در ایام کم‌آبی استان سیستان و بلوچستان این گروه سعی کرد تا در حد توان مرهمی بر درد مردم این خطه باشد و توانست با همت جهادگران و خیّران گروه و به همت گروه‌های جهادی بومی منطقه در یکی از روستاهای منطقه لوله‌کشی آب کرده و آب را به مردم تشنه روستا برسانند و در دیگر مناطق بحرانی در حدود 20 تن آب معدنی از تهران به همت خیّران جمع‌آوری و با همت اعضای گروه به استان سیستان و بلوچستان ارسال شود.

ارسال نشود/////جهادگران مکتب سلیمانی از آب‌رسانی به روستاهای سیستان تا تهیه خانه برای زلزله‌زدگان + فیلم

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی تهران بیان کرد: در حوزه عمرانی نیز این گروه اقدام به کمک به بازسازی خانه چند فرزند یتیم سادات در استان سیستان و بلوچستان کرده و نیز جهت کمک به احداث ساخت مدرسه‌ای نیز فعال بود که در این راستا تمامی هزینه‌های کاشی و سرامیک منزل و سیمان ساخت مدرسه را به همت مسئول عمرانی گروه تقبل و به سیستان ارسال کرد.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در ایام بزرگ‌ترین عید شیعیان نیز گروه جهادی مکتب سلیمانی(قسم) با گرامیداشت این عید نسبت به پرچم زدن خانه‌ها و اهدای 110 بسته معیشتی به نیازمندان با کمک خیّران اقدام کرد. فعالیت‌هایی از قبیل جمع‌آوری صدقات اول ماه و توزیع آن‌ها در بین خانواده‌های تحت پوشش، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در ایام کرونا، کمک به عمل‌های جراحی و پرداخت کمک‌هزینه‌های درمانی به بیش از 10 خانواده، تهیه جهیزیه برای سه خانواده، پرداخت کمک‌هزینه ودیعه منزل به پنج خانواده، بازسازی منزل دو خانواده در حاشیه تهران، تهیه پنج عدد تبلت برای پنج دانش‌آموز نیازمند جهت ادامه تحصیل، تهیه لوازم گرمایشی و پوشاک گرم برای بیش از پنج خانواده نیازمند، و سرپرستی سه فرزند شهید فاطمیون و پرداخت مبلغی به صورت ماهانه به این خانواده‌ها از دیگر فعالیت‌های این گروه بوده است.

انتهای پیام
captcha