آفتی که استعدادهای قرآنی را هدر می‌دهد
کد خبر: 4017138
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

آفتی که استعدادهای قرآنی را هدر می‌دهد

قاری ممتاز بروجن گفت: آفتی که استعدادهای قرآنی را هدر می‌دهد این است که این استعداها غالباً به درستی هدایت نمی‌شوند و بسیاری از نوجوانان مستعد به جای قرارگیری در مسیر تلاوت قرآن به گروه‌های سرود و یا مداحی سوق داده می‌شوند.

عباس اسدی، قاری قرآن بروجن

عباس اسدی، قاری ممتاز شهرستان بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری کلاس صوت و لحن در بروجن به‌صورت حضوری و از ابتدای مهرماه سال جاری، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دو کلاس ویژه قرائت تخصصی قرآن در شب‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه در مسجد حاج کرامت و مسجد امام رضا(ع) بروجن برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه شرکت در این محفل قرآنی برای عموم علاقه‌مندان آزاد است، در تشریح اهداف برپایی آن، بیان کرد: این محفل فرصتی برای برپایی یک دورهمی قرآنی با حضور قرآن‌دوستان بروجن از تمام رده‌های سنی است که در آن ضمن تلاوت آیاتی از قرآن، نکات تجوید و صوت و لحن برای حاضران بیان می‌شود.

اسدی با اشاره به برگزاری دوره‌های استعدادهای قرآنی در شهرستان بروجن، تصریح کرد: این دوره در شهرکرد با حضور استاد داوری با انسجام بهتری برگزار شده است اما از آنجا که در بروجن فعلاً شاهد برپایی این دوره نیستیم و جای خالی چنین محافلی در شهر خالی بود، لذا با پیشنهاد پایگاه بسیج مسجد حاج کرامت تصمیم بر آن شد که اقدام خودجوش برگزاری محفل قرائت با حضور قرآن‌آموزان نوجوان طرح استعدادهای قرآنی و نیز سایر علاقه‌مندان برگزار شود.

این قاری برجسته استان با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان از این محفل قرآنی، گفت: در هر یک از دو جلسه قرآنی حدود 20 نفر به‌صورت ثابت حضور دارند و مباحث را پیگیری می‌کنند؛ همچنین یک کانال در فضای مجازی ویژه این جلسات تشکیل شده است تا الگوهای تلاوت و دیگر نکات مفید و کاربردی به اشتراک گذاشته شده و تعامل بیشتری برقرار شود.

اسدی با تأکید بر لزوم توجه به استعدادهای درخشان قرائت در استان و به‌ویژه در شهرستان بروجن، بیان کرد: این استعدادهای نوجوان در صورت پرورش و هدایت یافتن هر کدام می‌توانند به یک چهره و افتخار استانی تبدیل شوند و در این راستا، خانواده‌ها، مربیان قرآنی و متولیان امر مسئول هستند.

این چهره ممتاز قرآنی استان گفت: آفتی که استعدادهای قرآنی استان را هدر می‌دهد این است که این استعداها غالباً به درستی هدایت نمی‌شوند و بسیاری از نوجوانان مستعد به جای قرارگیری در مسیر تلاوت قرآن به گروه‌های سرود و یا مداحی سوق داده می‌شوند و بعد از مقطع کوتاهی که پر و بال می‌یابند، از قرآن غافل شده و به سنین بالا می‌رسند؛ بی‌آنکه استعدادهای صوتی و لحنی آنان پرورش و رشد یابد، لذا این استعدادها به هدر رفته و فراموش می‌شوند.

انتهای پیام
captcha