واکنش الازهر به انتقاد نماینده مصری از آموزش قرآن در مدارس
کد خبر: 4018357
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

واکنش الازهر به انتقاد نماینده مصری از آموزش قرآن در مدارس

الازهر از درخواست یکی از نمایندگان مجلس مصر برای جلوگیری از آموزش قرآن در مدارس ابتدایی انتقاد کرد.

انتقاد الازهر از اظهارات نماینده مجلس مصر علیه آموزش قرآن در مدارس ابتدایی / اماده

به گزارش ایکنا به نقل از العربی، اظهارات یوسف الحسینی، شخصیت رسانه‌ای و عضو کمیسیون رسانه در پارلمان مصر، که از  حفظ قرآن برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدارس انتقاد کرد، جنجال گسترده‌ای در این کشور به راه انداخت. 
حسینی به پیشنهاد غانم السعید مبنی بر حفظ قرآن برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با توجه به اینکه دانش‌آموزانی در مدارس هستند که در کلاس‌ها به دین مسیحیت پایبند هستند، اعتراض کرد.
هانی رمزی، فوتبالیست سابق و مجری برنامه‌های ورزشی مصر در توئیتی به الحسینی پاسخ داد و نوشت: من در مقطع ابتدایی و در غیاب کلاس درس مسیحیت در کلاس درس مسلمانان شرکت می‌کردم. همکلاسی‌ها و استادانم از من می‌خواستند که سوره فاتحه را بخوانم زیرا آن را حفظ کرده بودم، ما دوست و برادر بودیم و اینجا کشور همه ما مصر است.
مرکز بین‌المللی فتواهای الکترونیی الازهر با بیان این مطلب که مراقبت از جوانان و تربیت صحیح قرآنی یکی از ارکان ثبات جامعه و تربیت فرزندان برای درک صحیح است به سخنان حسینی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: کتاب خدا، حفظ، آموختن و معانی آن، کمک خوبی به تربیت نیکو و حفظ فطرت کودکان و درک معتدل روشنگرانه از دینشان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: قرآن کریم یاریگر زبان عربی، احکام و الفاظ و بدایع آن و باعث پیشرفت آن است. قرآن‌آموز از علوم و معارف الهی اقتباس می‌کند، ذهن و اندیشه خود را به‌کار می‌گیرد و مهارت‌ها و توانایی‌های خود را با کلمات و بیانی که به هیچ گفتار انسانی شباهت ندارد، اصلاح می‌کند.
الازهر تأکید کرد: دعوت به دوری جوانان از قرآن کریم و آموزه‌های بلند آن، فراخوانی صریح برای فاصله گرفتن آنان از دین و ارزش‌های خود و بریدن آنان از زبان، فرهنگ و هویت است که در را به روی افکار و تفسیرهای مخرب باز می‌کند.
الازهر افزود: متن شریف قرآن کریم نخستین متنی است که اصول آزادی و احترام به ادیان را تثبیت کرد و خواستار برادری و برابری انسان‌ها به دور از تبعیض دینی، رنگی، نژادی و زبانی شد.
الازهر در پایان خاطرنشان کرد: شکی نیست که درک صحیح و منظم از این متن مقدس مهم‌ترین وسیله همزیستی، پذیرش دیگران و پشتیبان خوب امنیت و ثبات جامعه و یکپارچگی ارزش‌‌ها و اندیشه‌های آن است. 

انتهای پیام
captcha