اجرای طرح توسعه مسجد امام حسین(ع) در قاهره
کد خبر: 4018579
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

اجرای طرح توسعه مسجد امام حسین(ع) در قاهره

مؤسسه توسعه مساجد مصر با همکاری دستگاه‌های دولتی در نظر دارد طرح توسعه مناطق اطراف مسجد امام حسین(ع) و تمامی مساجد اهل بیت(ع) در قاهره را به اجرا درآورد.  

مسجد امام حسین (ع) در قاهره

به گزارش ایکنا به نقل از المال نیوز، «نیازی سلام» رئیس مؤسسه توسعه مساجد مصر گفت: مسجد امام حسین(ع) در برنامه امسال توسعه منطقه الفاطمیه قاهره قرار دارد، همچنین نزدیکی این مسجد به منطقه خان الخلیلی موجب شده این مسجد در معرض فروش کالاهایی قرار گرفته باشد که حرمت مسجد رعایت نشود.
 
وی توضیح داد که مؤسسه مذکور تمایل دارد از حمایت‌های دولت برای اجرای بهترین سازوکارها جهت توسعه این منطقه به ویژه حرم داخل مسجد که هرساله به مناسبت میلاد امام حسین(ع) جشنی در این مکان برگزار می‌شود، استفاده کند.
 
مؤسسه توسعه مساجد چند روز پیش از امضای سند همکاری با وزارت اوقاف مصر در خصوص توسعه و حفظ و نگهداری مسجد امام حسین(ع) در قاهره خبر داده بود.
 
این مؤسسه تلاش می‌کند با امضای این سند همکاری، در زمینه یکسان‌سازی اقدامات و حفظ مساجد اهل بیت(ع) پیشگام باشد.
 
بر اساس این سند همکاری، مؤسسه توسعه مساجد مبلغ 150 میلیون پوند مصری در ابتدای عملیات توسعه جهت توسعه زیرساخت‌ها، ساخت دیوارها، سقف‌‌ها و خاک‌ریزی اطراف مسجد امام حسین(ع) کمک کند.
 
نوسازی تمام سیستم‌های آب، برق، فاضلاب، تهویه مطبوع، سیستم‌ دوربین‌های مداربسته، سیستم اعلام خطر و اطفای حریق و سیستم‌های صوتی مسجد نیز از دیگر اقدامات این مؤسسه است.
 
اجرای بالاترین استانداردهای بهداشتی طبق استانداردهای جهانی که در جلوگیری از گسترش بیماری‌های واگیردار کمک و بهداشت عمومی را حفظ می‌کند، نیز از دیگر اقدامات این برنامه توسعه است.
انتهای پیام
captcha