تأکید استاندار آذربایجان بر تأمین رفاه ۵۰۰ هزار مرزنشین استان
کد خبر: 4018680
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

تأکید استاندار آذربایجان بر تأمین رفاه ۵۰۰ هزار مرزنشین استان

استاندار آذربایجان غربی گفت: ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرزنشین در آذربایجان‌غربی وجود دارد که باید رفاه این افراد در اولویت باشد.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی، ۱۴ آذر در دیدار با مسئولان تعاونی‌های مرزی استان اظهار کرد: حمایت از تعاونی‌های مرزی باید در اولویت مسئولان باشد تا سود حاصل از فعالیت این بخش به خود استان برسد.

وی افزود: مشکلات گمرکی و ترخیص کالاهای تعاونی‌های مرزی باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام و تمام برنامه‌ها طبق قانون انجام گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اعتمادسازی و اعمال سیاست‌ها باید در اولویت فعالیت تعاونی‌های مرزی باشد افزود: ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرزنشین در آذربایجان‌غربی وجود دارد که باید رفاه این افراد در اولویت فعالیت‌های مرزنشینان باشد .

وی با تاکید بر این امر که فعالیت مرزنشینان باید به نفع مردم باشد بیان کرد: افزایش درآمد مردم در اولویت ماست و بر همین اساس کالاهای وارداتی باید در خود استان توزیع شود و بعد از آن به استان‌های دیگر روانه شود.

معتمدیان تصریح کرد: اعطای وام‌های کم‌بهره، افزایش سرمایه و نقدینگی باید به شیوه‌ای باشد که سود حاصل از فعالیت مرزنشینان در نهایت به جیب خود مردم برود.

وی با تأکید بر افزایش میزان سرمایه تعاونی‌های مرزنشین و حمایت از سرمایه‌گذاران از سوی دولت و سازمان صمت خاطرنشان کرد: باید تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که بیشترین سود واردات و صادرات به نفع مرزنشینان استان باشد نه واسطه‌هایی که از استان‌های دیگر کالاها را خریداری می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha