اختلال در صدور کارت هوشمند واکسیناسیون/ کنترل هوشمند کرونا چگونه اجرا می‌شود؟
کد خبر: 4018744
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

اختلال در صدور کارت هوشمند واکسیناسیون/ کنترل هوشمند کرونا چگونه اجرا می‌شود؟

در حالی که بر اساس اعلام وزارت بهداشت از امروز دوشنبه 15 آذرماه سیستم کنترل هوشمند کرونا فعال شده است، به دلیل اختلال در سامانه ثبت درخواست واکسن، امکان دریافت کارت واکسن وجود ندارد.

سیستم کنترل هوشمند کرونا فعال شد اما سامانه ثبت درخواست واکسن کار نمی‌کند

به گزارش ایکنا، روز گذشته حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: سیستم جدید کنترل هوشمند کرونا از روز دوشنبه، ۱۵ آذر اجرایی می‌شود.

وی افزود: در ستاد ملی کرونا مقرر شد از فردا (امروز 15 آذرماه) محدودیت‌ها با کارت واکسن صورت بگیرد، یعنی آن دسته از افرادی که کارت واکسن دریافت کردند، می‌توانند در محیط‌های سر بسته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضور یابند و حضور افراد در مکان‌هایی مثل مدارس، سینماها، باشگاه‌ها و حمل و نقل بین جاده‌ای مثل هواپیما، اتوبوس و قطار باید در سامانه امید و با ارائه کارت واکسن انجام شود.

حیدری همچنین اعلام کرد: پلیس با اشخاصی که کارت واکسن کرونا را جعل می‌کنند، برخورد خواهدکرد و تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادر شده از سوی وزارت بهداشت است.

در همین راستا، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز روز گذشته بر اساس بند یک مصوبات نود و پنجمین جلسه ستاد مبنی بر اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری بر بستر سامانه امید اطلاعیه شماره یک خود را صادر کرد.

در این اطلاعیه اعلام شده است: «طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید» اجرایی می‌شود. این طرح تلاش دارد، تا فراهم کردن بسترهای لازم امکان «همزیستی با کرونا»  را به همراه کاهش ریسک ابتلای بیماری برای عموم مردم عزیزمان فراهم آورد.

اما علی‌رغم تمام تأکیدات و اطلاعیه‌های صادر شده، اولین و مهم‌ترین مسئله اجرایی شدن طرح مدیریت هوشمند کرونا یعنی صدور کارت واکسیناسیون که قرار است توسط وزارت بهداشت و از طریق سایت https://vcr.salamat.gov.ir/ صورت گیرد، هنوز فعال نشده و این سامانه به دلیل اختلال، کارت واکسن صادر نمی‌کند.

این ناهماهنگی و اختلال عملاً موجب سردرگمی مردم شده است و نشان می‌دهد نبود زیرساخت‌های لازم امکان اجرای «طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید» فعلاً وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha