تکذیب شایعه ورود امیکرون به کشور از بندر امام خمینی(ره)
کد خبر: 4018890
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

تکذیب شایعه ورود امیکرون به کشور از بندر امام خمینی(ره)

وزارت بهداشت با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام، شایعه ورود امیکرون به کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) را تکذیب کرد.

تکذیب شایعه ورود اومیکرون به کشور از طریق بندر امام خمینی(ره)

به گزارش ایکنا، صفحه رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اینستاگرام، با انتشار پستی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور، خبر ورود امیکرون به کشور را تکذیب کرد.

در این پست آمده است: با توجه به انتشار شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با ورود گونه جهش یافته امیکرون به کشور از طریق بندرگاه امام خمینی به اطلاع می‌رساند تاکنون هیچ مسافری از کشورهای پرخطر آفریقایی از طریق این بندرگاه وارد کشور نشده است و مطابق دستورالعمل‌های تشدید مراقبت‌های مرزی، پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای برای عدم ورود اتباع و مسافرین کشورهای پرخطر از نظر شیوع ویروس جهش یافته جدید، در حال اجرا می‌باشد.

به همین منظور از تاریخ ۱ لغایت ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ تعداد ۳۷ کشتی و شناور در بندر امام خمینی(ره) مورد ارزیابی و مراقبت بهداشتی قرار گرفته که هیچکدام از این موارد از مبدأ کشورهای آفریقایی وارد کشور نشده‌اند.

همچنین از تعداد ۷۷۲ سرنشین و خدمه این کشتی و شناورها نیز تستPCR  انجام شده که کلیه نتایج منفی گزارش شده و هیچ مورد ابتلا به کرونایی وجود نداشته است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور

انتهای پیام
captcha