مسئولان در بحث اشتغال شایسته سالاری را مورد توجه قرار دهند
کد خبر: 4019655
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
امام جمعه اهر:

مسئولان در بحث اشتغال شایسته سالاری را مورد توجه قرار دهند

امام جمعه اهر، از مطالبات به حق جوانان تحصیلکرده را اشتغال عنوان کرد و گفت: امیدواریم مسئولان در بحث اشتغال جوانان شایسته سالاری را مورد توجه قرار داده و از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی به دور باشند.

حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، روز چهارشنبه، 17 آذرماه، در نشست با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو گفت: در حال حاضر از جمله دغدغه اصلی جوانان، بیکاری و اشتغال است که به عنوان یک معضل جدی در جامعه تبدیل شده است.

وی از مطالبات به حق جوانان تحصیلکرده را اشتغال عنوان کرد و افزود: امیدواریم مسئولان در بحث اشتغال جوانان شایسته سالاری را مورد توجه قرار داده و از هرگونه تبعیض و بی عدالتی به دور باشند.

حاجی زاده در ادامه دولت رئیسی را دولت انقلابی، خدمتگزار و عدالت خواه ذکر کرد و گفت: انتظار داریم دولت انقلابی عدالت را در اشتغال جوانان انجام داده و در این راستا نیز امیدواریم جوانان از هرگونه انزوا و گوشه نشینی دوری کرده و به مسائل روز دنیا وارد شوند و مطالبات و خواسته‌های به حق خود را به صورت درست و صحیح به مسئولان انتقال دهند.

امام جمعه اهر، ضمن اشاره به حوادث ۱۶ آذر روز دانشجو و علت نامگذاری این روز به روز دانشجو گفت: دانشجو در تمام صحنه‌های انقلاب تا پیروزی آن نقش بسزایی داشته و هم اکنون نیز نقش چشمگیری در توسعه علم، فناوری و تولید در کشور ایفا می‌کند.

وی آرمان خواهی و مطالبه گری را از خصوصیات بارز دانشجویان برشمرد و افزود: دانشجو در کنار مطالبه گری باید آرمان خواهی عمیق داشته باشد و در مراکز علمی به عنوان سربازان ولایت گوش به فرمان منویات مقام معظم رهبری به پیش بروند.

وی مهندسی فرهنگی و تفکر مقام معظم رهبری را حرکت به سمت تمدن نوین اسلام عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نظام اسلامی تشکیل شده و برای تحقق تمدن نوین اسلامی و رسیدن به مهندسی فرهنگی و تفکر مقام معظم رهبری باید مراکز علمی در تنظیم و پیش برده آن تلاش کنند.

حاجی زاده در ادامه بر ضرورت برگزاری نشست‌ها، اتاق فکر و تبادل افکار بین دانشجو و مسئولان برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب تاکید کرد و افزود: از اهداف مهم انقلاب رسیدن به برگزاری گفتمان‌ها است که به همین مناسبت این هفته را هفته مکتب انقلاب اسلامی نامگذاری کرده‌اند و هدف از آن برگزاری گفتمان‌هایی است که بتوان به دست آوردهای نظام رسیده و در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قدم برداریم.

امام جمعه اهر حضور دانشجو را در تمام صحنه‌های سیاسی، فرهنگی، فناوری و غیره کشور بسیار مهم ذکر کرد و افزود: دانشجو علاوه بر دوری از انزوا و مطالبه گری باید تحلیلگر سیاسی باشد نه سیاست زده و در کنار کار اصلی خود که تحصیل است به تحلیلگری سیاسی، مطالبه گری و در راس آنها گوش دادن به فرامین مقام معظم رهبری همیشه آماده باشد.

وی در ادامه دوری از انزوا و حق طلبی را یکی دیگر از خصوصیات دانشجو و بسیجی برشمرد و گفت: وقتی به دستور امام راحل بسیج مستضعفین تاسیس شد عنوان گردید بسیج و تمام پایگاه‌های بسیج باید از پایگاه‌های حوزه و دانشگاه تغذیه شوند، پس باید در این راه حرکت کنیم و از انزوا دوری نموده و در سیاست و فرهنگ پیشرو باشیم.

امام جمعه اهر پویایی، نشاط و زنده بودن دانشگاه‌ها را رمز موفقیت و پویایی کشور برشمرد و گفت: در صورت تقویت علم و فرهنگ مسلما جامعه به بالندگی و موفقیت دست خواهد یافت و حضور دانشجویان در تمام صحنه های انقلاب باعث مایوس شدن دشمنان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha