رتبه‌های برتر مسابقات قرآن دانشجویان عراقی اعلام شد + عکس
کد خبر: 4020514
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

رتبه‌های برتر مسابقات قرآن دانشجویان عراقی اعلام شد + عکس

مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن دانشجویان دانشگاه‌های عراق، یکشنبه شب، 21 آذر در مسجد کوفه برگزار و اسامی رتبه‌های برتر این مسابقات در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن اعلام شد.

رتبه‌های برتر مسابقات قرآن دانشجویان عراقی

به گزارش ایکنا از عراق، کمیته هماهنگی هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ و قرائت قرآن دانشجویان عراقی، شب گذشته در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) در مسجد کوفه برگزار شد، اسامی برندگان این مسابقات را اعلام کرد.
 
در رشته حفظ قرآن کریم، محمد اکرم نعیس، از دانشگاه واسط رتبه اول را کسب کرد و حسن عبدالرضا عبدالله از دانشگاه بصره رتبه دوم شد و محمد طالب محسن از دانشگاه اسلامی نیز به رتبه سوم دست یافت.
 
در رشته قرائت نیز حسن علاء صاحب از دانشگاه بابل به رتبه نخست دست یافت و پس از او، مؤمل ریاض حسن از دانشگاه کربلا و محمد شاوی مهبش از دانشگاه میسان رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.
 
شیخ هادی زنجیل، رئیس بخش امور دینی مسجد کوفه در سخنانی در مراسم اختتامیه این مسابقات خواستار تمسک به قرآن کریم و رها نکردن کلام وحی شد.
 
وی همچنین ضمن تبریک به مناسبت برگزاری هفتمین دوره این مسابقات که از سال 2014 از سوی مسجد کوفه در سالروز ولادت حضرت زینب(س) برگزار می‌شود، گفت: تاریخ‌نویسان گفته‌اند که حضرت زینب(س) در خانه خود در کوفه جلسه تفسیر قرآن و علوم مختلف برای بانوان برپا می‌کرد.
 
وی تأکید کرد: یکی از مهمترین اهداف مسجد کوفه برای برپایی مسابقات قرآنی بین دانشجویان عراقی، تقویت ارتباط دانشجویان رشته‌های مختلف با هویت اسلامی خود از طریق توجه و اهتمام به قرآن کریم است که منبع اصلی شریعت اسلامی و هویت انسان مسلمان در هر زمان محسوب می‌شود، لذا هرگاه مسلمانان به قرآن کریم نزدیک شدند، عزت یافتند و هرگاه از آن دور شدند به خواری و ذلت افتادند.
 
شیخ زنجیل در پایان ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات با برکت، به دانشجویان برتر در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم تبریک گفت و برای سایر شرکت‌کنندگان آرزوی موفقیت کرد.
 
انتهای پیام
captcha