ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) است
کد خبر: 4021637
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) است

قاری برتر استان البرز گفت: ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) و سبک زندگی فاطمی است.

فلاح نژاد فعال قرآنی البرز

مهدی فلاح‌نژاد، قاری برتر استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: ایام فاطمیه و عزاداری فاطمیه فرصتی برای دعوت به دین و آگاه‌شدن از حقایق، آگاه‌سازی مردم برای دوری از انحرافات و زنده نگه‌داشتن نام و یاد حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(س) است.

وی افزود: مسئله مهم در عزاداری‌های ایام فاطمیه شناخت آسیب‌ها و بیان حقایق تاریخی و تلاش برای رفع آسیب‌های احتمالی است، آنچه در نگاه دین مقدس اسلام و ائمه اطهار(ع) دارای اعتبار و ارزش است، عزاداری برای بسیج عمومی و سیاسی به منظور ادامه‌دادن راه حضرت زهرا و ائمه معصومین(ع) در همه زمان‌ها و مبارزه با ظلم، ستم و فساد نظام‌های مخالف با اسلام و مخالفان سیره و روش ائمه اطهار(ع) است.

قاری برتر استان البرز تصریح کرد: ولایت‌مداری حضرت فاطمه زهرا(ع) در دفاع از حریم رسالت و امامت و ذکر این نکته که وی در این راه تمام هستی خودش و جانش را فدا کرد، می‌تواند به عنوان الگویی جهت فهم دوستی نسبت به ولایت و بیزاری جستن از دشمنان و غاصبان حق ولایت و غاصبان حق آن حضرت باشد.

فلاح‌نژاد گفت: هر ساله با فرا رسیدن ایام فاطمیه مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره(س) خانواده‌های بسیاری در خانه مجلس روضه‌خوانی برگزار می‌کنند و در بسیاری از مساجد و تکایا مراسم عزاداری برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در بسیاری از این مراسم که باید به اصل مطالب از جمله مظلومیت حضرت زهرا(س) و یا سخنان و خطبه‌های آن حضرت درباره دفاع از حریم ولایت و حق آن حضرت درباره فدک، گفته شود، شاهدیم که کمتر سخن گفته می‌شود و یا بیان نمی‌شود و فقط به چند کلمه ذکر مصیبت بسنده می‌کنند.

قاری برتر سازمان بهزیستی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س)، دختر محبوب پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) تنها کسی است که درباره‌اش فرمودند: «ابنتی فاطمه فإنّها سیدة نساء العالمین مِن الأوّلین و الآخرین»، ایشان یکی از پنج تن اصحاب کساء(آل عبا) و مادر ائمه معصومین(س) و همسر حضرت علی(ع) است که بسیاری از مسلمانان اهل تسنن و تشیع و حتی اهل کتاب بر عصمت و طهارت آن حضرت گواهی داده‌اند. حال چرا بسیاری به سخنان آن حضرت عمل نمی‌کنند باید به درستی تحلیل و ریشه‌یابی شود.

وی در ادامه به برگزاری مراسم عزاداری به مناسب فرارسیدن ایام فاطمیه در شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: این برنامه از 25 آذرماه به مدت سه شب در هیئت معراج الشهدای هشتگرد آغاز شده و تا 27 ادامه دارد.

فلاح‌نژاد تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی و مداحای مداحان اهل بیت در وصف حضرت زهرا برگزار می‌شود و حضور برای عموم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد است.

لازم به ذکر است در این برنامه علاوه بر مداحی، محفل انس با قرآن نیز با قرائت استاد مهدی فلاح‌نژاد برپا می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha