کودکی که با همراهی‌های دلسوزانه مادر حافظ قرآن شد
کد خبر: 4022195
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

کودکی که با همراهی‌های دلسوزانه مادر حافظ قرآن شد

امیرمحمد معتمدی‌تبار، کودکی سبزواری است که با همراهی‌های دلسوزانه مادرش در ابتدا یادگیری قرائت و تلاوت قرآن کریم را آغاز کرد و پس از گذراندن این دوره‌ها، توانست حافظ کل قرآن شود.

امیرمحمد معتمدنیا حافظ قرآن از صحبت کردن با امیرمحمد معتمدی‌تبار، کودک سبزواری و از گوش کردن به تلاوت زیبایش سیر نمی‌شویم. مادرش نیز این روزها از حافظ قرآن شدن فرزند خردسالش به خود می‌بالد و بی‌نهایت شاکر خداست. مادری که تمام زندگیش را به پای یادگیری و حافظ شدن فرزندش گذاشت و این روزها هر روز با او قرآن تلاوت می‌کند تا فرزندش محفوظاتش را مرور کند.

فاطمه کیانی، مادر این حافظ خردسال قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه از  4.5 سالگی امیر محمد را برای یادگیری قرآن کریم به کلاس‌های آموزشی فرستادم و یک‌سال بعد یادگیری قرائت و تلاوت قرآن را به اتمام رساند، گفت: به دلیل حافظه خیلی خوبی که در یادگیری مطالب و حفظ داشت و قبل از آن اشعار شعرای زیادی را حفظ کرده بود دوستان خانوادگی و معلم قرآنش تشویقم می‌کردند که وی را  به سمت حفظ قرآن سوق بدهم، با اصرار زیاد دوستان و مشورت با کارشناسان علوم قرآنی سازمان تبلیغات به این نتیجه رسیدیم که امیر محمد را برای حفظ کامل قرآن به کلاس‌های تخصصی حفظ قرآن بفرستم.

از تمام دلخوشی‌های دنیایم زدم تا کودکم حافظ قرآن شود

مادر این حافظ قرآنی با اشاره به اینکه برنامه حفظ کلام الله مجید را هر هفته از مربی قرآنی‌اش می‌گرفتم و با تمرین و آموزش توسط خودم در خانه با پسرم برای حفظ قرآن تمرین می‌کردم، اضافه کرد: بعد از حفظ کامل قرآن، وی را به کلاس‌های صوت و لحن فرستادم و از تمام خوشی‌های زندگی‌ام زدم تا بتوانم حافظی قرآنی تربیت کنم که باعث افتخار مسلمانان و ایران اسلامی شود.

کیانی در پاسخ به این سؤال که با رفتارهای کودکانه و علاقه‌های کودکانه او چگونه کنار آمدید، گفت: برای بازی با دوستانش سخت‌گیری نمی‌کردم و معتقدم کودکان باید بازی گوشی خودشان را داشته باشند و برای بازی و تفریح، وی را در اوقات فراغت از تحصیل و تمرینات قرآنی پیش دوستانش می‌فرستادم.

وی با بیان اینکه بعد از حفظ کامل قرآن برای فراموش نشدن مطالب قرآنی تمرینات زیادی هر روزه داریم و برای بهتر شدن قرائتش نیز نزد استاد رسولی از اساتید قرآنی در سبزوار آموزش دید، افزود: برای هر آیه‌ای که امیرمحمد تلاوت می‌کرد استاد احسنت می‌گفت و بسیار تشویق می‌کرد.

کیانی با تاکید بر اینکه هیچ چشمداشت مالی از کسی نداریم و از خداوند می‌خواهیم عاقبتمان را ختم به خیر کند و فرزندانم عاقبت به خیر شوند گفت: با اینکه برادرهای امیر محمد، ازدواج کرده و در تهران مشغول خیاطی هستند، مشوق برادرش در یادگیری قرآن هستند و می‌گویند هر چقدر پول و امکانات بخواهد برایش مهیا می‌کنیم تا امیرمحمد این راه را ادامه دهد.

وی با تشکر از معلمان مدرسه و مربیان قرآنی فرزندش ادامه داد: امیر محمد در راهی که قدم گذاشته باعث افتخار خانواده و دوستانش شده است و از خداوند می‌خواهم عاقبت همه را ختم به خیر کند.

در ادامه امیرمحمد، این حافظ  قرآن که کلاس چهارم ابتدایی و 10 ساله است نیز در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه مربی اصلی، مادرم است و از خداوند می‌خواهم هر آرزویی که وی دارد برآورده کند، گفت: آموزش مقدماتی قرآن را از کودکی شروع کردم که حدود یک‌سال این آموزش‌ها به طول انجامید و من برای حفظ قرآن ابتدا از سوره‌های کوچک قرآنی شروع کردم.

مرور و تلاوت 60 تا 100 صفحه‌ای از کلام الله مجید

این حافظ خردسال قرآنی با اشاره به اینکه بعد از اتمام حفظ سوره‌های کوچک قرآنی شروع به حفظ خطی و صفحه‌ای قرآن کردم گفت: بعد از حفظ قرآن برای تثبیت و عدم فراموشی آن در  روزهایی که مدرسه و برنامه‌های آموزشی آنلاین را دارم 60 صفحه از کلام الله مجید را تلاوت می‌کنم و مادرم خط به خط آن را چک می‌کند و در روزهای دیگر نیز 100 صفحه از قرآن را از حفظ، تلاوت و مرور می‌کنم.

وی در پاسخ به سؤالم درباره اینکه در آینده می‌خواهی چه شغلی را انتخاب کنی، با کمی مکث با دعا برای بیماران گفت: می‌خواهم دندانپزشک شوم و از خداوند می‌خواهم هر آنچه مادرم در دلش آرزو می‌کند برآورده شود.

این حافظ قرآن در پایان صحبت‌های خود درباره اینکه وقتی با دوستانش است، آنها درخواست تلاوت قرآن دارند یا باهم بازی می‌کنند، اظهار کرد: وقت بازی، زمان بازی است و با هم توپ بازی و فوتبال‌بازی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha