افزایش مهارت؛‌ مهمترین هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی
کد خبر: 4022529
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

افزایش مهارت؛‌ مهمترین هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را افزایش مهارت، شغل و حرفه دانست و از فعالیت ۱۲ مرکز علمی کاربردی در سطح استان خبر داد.

افزایش مهارت و حرفه مهمترین هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش ایکنا از سمنان، سعید محمدیان، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان امروز، 30 آذر در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان سمنان ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دکتر مفتح و گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را افزایش مهارت، شغل و حرفه دانست و از فعالیت 12 مرکز علمی کاربردی سطح استان خبر داد.

به گفته وی در دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجو در اصل مهارت یاد گرفته و آچار به دست می‌شود و می‌تواند از یک کسب و کار کوچک به کسب و کار بزرگ دست یابد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با تأکید بر اینکه در راستای وحدت حوزه و دانشگاه علم و دین باید توامان باشند متذکر شد: جدا شدن این دو موجب احتراق می شود.

محمدیان از آغاز ثبت‌نام دانشجویان ورودی ترم بهمن در استان خبر داد و گفت: این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجوی بدون کنکور می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانشجویان دوره کارشناسی از 16 آذرماه آغاز شده افزود: پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان در این دوره تا 30 آذرماه ادامه دارد.

محمدیان سمنانی با بیان اینکه ثبت‌نام دانشجویان از طریق دو سایت سازمان سنجش و سایت دانشگاه جامع امکان‌پذیر است ادامه داد: همچنین ثبت‌نام دانشجویان دوره کاردانی نیز از 18 آذر آغاز و تا 30 آذرماه ادامه دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از پذیرش دانشجو در 107کدرشته در این ترم خبر داد و گفت: مراکز علمی کاربردی استان سمنان در 62 کدرشته کاردانی و 45 کدرشته دوره کارشناسی در این ترم دانشجو می‌پذیرد.

وی از اعطای وام به دانشجویان علمی کاربردی خبر داد و گفت: به هر کدام از دانشجویان متقاضی در هر ترم دو میلیون و 600 هزار تومان وام که عمده شهریه دانشجویان را پوشش می‌دهد، تعلق می‌گیرد.

محمدیان سمنانی شمار دانشجویان دانشگاه جامع در استان را بیش از 2300 دانشجو اعلام کرد و گفت: دانشگاه جامع استان از معدود دانشگاههایی است که نه تنها با کاهش دانشجو روبرو نبوده بلکه در ترم گذشته شاهد افزایش دانشجویان بودیم که پیش‌بینی می‌شود در این ترم نیز شاهد افزایش بیشتر دانشجویان باشیم.

وی از اشتغالزایی مراکز علمی کاربردی و کاربردی بودن رشته‌ها به عنوان عامل اقبال بالا به رشته‌های این دانشگاه نام برد و افزود: دانشگاه کارآفرین، نسل سوم دانشگاههاست و مراکز علمی کاربردی ما نیز به همین سمت حرکت کرده و به دنبال اشتغالزایی در جامعه و کمک به اقتصاد کشور هستند.

محمدیان سمنانی با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی این استان گفت: تاکنون هفت مرکز نوآوری در مراکز 12 گانه علمی و کابردی استان ایجاد شده که منشا خدمات شایانی در حوزه ایده‌پردازی و پرورش خلاقیت و ایده‌پردازی در دانشگاه بودند.

انتهای پیام
captcha