حماسه ۹ دی؛ روز تجلی وحدت و نماد ولایتمداری
کد خبر: 4023175
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
امام‌جمعه گناوه بیان کرد:

حماسه ۹ دی؛ روز تجلی وحدت و نماد ولایتمداری

امام‌جمعه گناوه با بیان اینکه حماسه 9 دی نباید در تاریخ بزرگ انقلاب اسلامی به دست فراموشی سپرده شود، گفت: حماسه ۹ دی، روز تجلی وحدت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل به هنگام ملت سرافراز ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی، امام‌جمعه گناوهبه گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی، امام‌جمعه گناوه، سوم دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) در مناطق جنوبی و سواحل این مناطق، گفت: این رزمایش عظیم به‌صورت گسترده و تهاجمی با اهداف مهمی از جمله از بین بردن اثرات روانی تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای کشورمان بود، اگرچه حمله این رژیم به مراکز هسته‌ای دور از انتظار است.

امام‌جمعه گناوه افزود: هدف دیگر این رزمایش این بود که به همه بدخواهان و کشورها و اعراب حاشیه خلیج فارس که به رژیم صهیونیستی امید بسته‌اند نقش خود را در منطقه نشان دهیم و هدف دیگر این رزمایش نشان دادن این امر است که در صورت اقدام نظامی علیه کشورمان، ایران اسلامی جغرافیای وسیعی را هدف قرار خواهد داد و این‌گونه نیست که اگر دشمنان نقطه‌ای از ایران را هدف قرار دهند کشورمان هم هدف خود را محدود به جغرافیای خاص کند بلکه ایران اسلامی جغرافیای وسیعی را مورد هدف قرار خواهد داد.

حجت‌الاسلام رکنی حسینی با اشاره به مذاکرات وین با تأکید بر اینکه دشمن در فضای رسانه‌ای خود به دنبال این است که به هر نحوی این مذاکرات به نتیجه نرسد، یادآور شد: دشمن به دنبال بهانه و گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی هستند، اما طرف مقابل باید بداند که این مذاکرات تنها برای رفع تحریم‌هاست و در مواردی خارج از این چارچوب حاضر به مذاکره نخواهیم بود و نمایندگان کشورمان باید در این مذاکرات و در دولت سیزدهم بتوانند با تمام قدرت و هماهنگی بیشتر حق ملت را از حلقوم جانیان بگیرند.

امام‌جمعه گناوه با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: نظام اسلامی در طول چهار دهه عمر پربرکت خود همواره مورد تهدید و هجمه‌های سخت و نرم دشمنان بوده است که یکی از این تهدیدها که به تعبیر رهبری «فتنه» نامگذاری شده، فتنه سال ۸۸ بود.

امام‌جمعه گناوه ادامه داد: در سال‌های اخیر آمریکا با همدستی متحدان خود سه انقلاب رنگی در بستر انتخابات در کشورهای گرجستان، اوکراین و قرقیزستان انجام دادند و غربی‌ها از این شیوه برای سقوط دولت و حکومت‌های مردمی و غیر همسو و مستقل استفاده می‌کنند.

وی گفت: در فتنه ۸۸، دشمن به دنبال براندازی نظام اسلامی و به‌وجود آوردن انقلاب رنگی یا به تعبیر دیگر کودتای مخملی به بهانه تقلب در انتخابات در ایران بود و به‌دنبال این توطئه‌ها کشور را چندین ماه دچار تنش کردند و حتی دوستان انقلاب هم در حال ناامید شدن بودند، اما حماسه یوم‌الله ۹ دی همه نقشه‌های آنها را خنثی کرد.

امام‌جمعه گناوه اضافه کرد: حماسه یوم‎الله ۹ دی روز فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی، حماسه‌ای بزرگ و سرنوشت‌ساز و ماندگار و نمایش معجزه الهی و قدرت فکری ملت و نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی، روز تجلی وحدت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل به هنگام ملت سرافراز ایران اسلامی است. یوم‌الله 9 دی نباید در تاریخ بزرگ انقلاب اسلامی به دست فراموشی سپرده شود و در این بین مدیریت و رهبری هوشمندانه، بی‌بدیل و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور با بصیرت ملت در صحنه و پیوند عمیق و الهی میان امت و ولایت، سه عنصر اساسی بود که توانست فتنه سال ۸۸ را مهار کند.

امام‌جمعه گناوه با تقدیر از اقدام و پیگیری‌های استاندار بوشهر و معاون سیاسی امنیتی استانداری در گرفتن مجوز سفر دریایی شناورهای سنتی در سه ماهه پایانی سال، گفت: گره‌گشایی از کار مردم در شرایط حساس کنونی وظیفه همه مسئولان است و همه باید در گره‌گشایی از کار مردم کمک کنند.

امام‌جمعه گناوه گفت: بارها این نکته بیان شده است که ارتزاق و زندگی مردم ساحل‌نشین از دریا است و هیچ‎کس هم با پدیده شوم قاچاق موافق نیست، اما تا زمانی که زیرساخت‌ها در این مناطق برای ایجاد اشتغال مردم فراهم نشده است حرف‌های غیر کارشناسی نباید زده شود و در مناطق ساحل‌نشین و مشاغل وابسته به دریا باید هر دو سوی مشکلات را دید، نباید یک طرفه قضاوت کرد و باید به اشتغال جوانان اهمیت داد، چراکه بیکاری جوانان دغدغه مردم و خانواده‌هاست و امید است که دولت سیزدهم در زمینه اشتغال جوانان هرچه بیشتر اهتمام ورزد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha