طرح‌های اشتغال آذربایجان غربی نباید بلاتکلیف بمانند
کد خبر: 4026532
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

طرح‌های اشتغال آذربایجان غربی نباید بلاتکلیف بمانند

استاندار آذربایجان غربی گفت: هیچ طرح اشتغالی نباید در استان بلاتکلیف باشد و به دقت در این خصوص نظارت شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، 15 دی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با اشاره به لزوم ترسیم نقشه راه حوزه سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: جای خالی این بخش در مسیر توسعه استان مشخص است، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان باید در همه بخش‌ها فعالتر عمل شود.

وی افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های آذربایجان غربی یک نیاز اساسی است که باید در مسیر توسعه استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای طرح‌های اشتغال ادامه داد: هیچ طرح اشتغالی نباید در استان بلاتکلیف باشد و به دقت در این خصوص نظارت شود.

وی عنوان کرد: باید همچنین توجه شود که آیا طرح‌ها در مسیر خود بوده و تسهیلات اعطایی در مسیر خود مصرف شده است و در صورت جواب منفی و بی‌توجهی گیرندگان تسهیلات، باید با آنان به شدت برخورد شود.

معتمدیان در خصوص برنامه‌های حمایت از تولید در آذربایجان غربی، سه راهکار ویژه ترسیم کرد و گفت: حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی با بیشترین حمایت از سوی نهادهای مرتبط، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای واحدها و تلاش برای تامین سرمایه ثابت و درگردش و حل مشکلات با دستگاه‌های اجرایی این سه راهکار است که باید به صورت جدی مدنظر مدیران باشد.

وی برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ را بسیار پربار عنوان و تصریح کرد: تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور با سهم ۳.۵ درصدی بهره‌وری از جمله مواردی است که نیاز به بهره‌وری روزافزون را نشان می‌دهد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر سهم ۳۵ درصدی کشاورزی در حوزه اشتغال و ۱۷.۷ درصدی در ارزش افزوده این بخش در حوزه اقتصاد استان، اظهار کرد: یکی از پیشران‌های اصلی ما در ارتقای بهره‌وری، بخش کشاورزی است که باید به صورت ویژه در این حوزه برنامه‌ریزی شود.

معتمدیان سهم سرمایه گذاری را در رشد اقتصادی مدنظر سال آینده کشور و استان بیشتر از بهره وری دانست و اضافه کرد: در این بخش، نیازمند جذب ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه هستیم که باید در این باره، همه ما با جدیت وارد کارزار شویم.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای تحقق این رشد اقتصادی در هر دو حوزه بهره‌وری و سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت است که در دولت به تصویب رسیده و در مجلس هم مصوب می‌شود که با اجرایی شدن آن، بخشی از رشد اقتصادی نیز به سمت تحقق پیش خواهد رفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اینکه میزان اشتغال استان در تابستان امسال ۹.۵ درصد بود، اظهار کرد: این رقم در کشور ۹.۶ درصد بود که ما وضعیت بهتری نسبت به متوسط کشوری داشتیم.

ابوالفضل عبادی گفت: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ تا ۲۴ سال در آذربایجان غربی ۲۲ درصد و جمعیت ۱۸ تا ۳۵ سال ۱۶.۱ درصد است که هر دو بهتر از متوسط کشوری به شمار می‌روند.

 

انتهای پیام
captcha