آغاز طرح ملی «شهر و روستای بدون دخانیات» در خوی
کد خبر: 4026814
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

آغاز طرح ملی «شهر و روستای بدون دخانیات» در خوی

رئیس گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: طرح ملی «شهر و روستای بدون دخانیات» در شهر دیزج‌دیز و روستای سعدآباد خوی آغاز شده است.

دخانیاتبه گزارش ایکنا به‌نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی خوی، رضا حسنلو، رئیس گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: طرح ملی شهر و روستای بدون دخانیات در شهر دیزج‌دیز و روستای سعدآباد خوی آغاز شده است، ابتکار شهر و روستای بدون دخانیات، به منظور محافظت از مردم در مواجهه با دود دخانیات و کاهش عوارض آن در این شهرستان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این طرح در شهر دیزج‌دیز بیش از  ۹ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب هزار و ۹۴۷ خانوار است و  ۵۱۷ نفر هم به عنوان «سفیر همکار» برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خوی عنوان کرد: در اجرای این طرح در شهر دیزج‌دیز ، ۶ مرکز عرضه قلیان و ۲ سالن ورزشی نیز برای همکاری شناسایی شده است تا سیاست‌گذاری‌های «شهر بدون دخانیات» در آن اجرا شود.

حسنلو بیان کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح یک کمیته فرعی هنری-مطبوعاتی نیز با حضور نمایندگان گروه‌های نمایشی، هنرهای تجسمی و فعالان حوزه خبر و رسانه نیز پیش‌بینی شده است، تشکیل شود.

 

انتهای پیام
captcha