صنعاء: آمریکا شریک اصلی جنایات ائتلاف سعودی در کشتار شهروندان یمنی است
کد خبر: 4029444
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

صنعاء: آمریکا شریک اصلی جنایات ائتلاف سعودی در کشتار شهروندان یمنی است

وزارت حقوق بشر یمن با تأکید بر اینکه دولت آمریکا پشتیبان ائتلاف سعودی در بمباران خانه‌های شهروندان یمنی است، گفت عاملان کشته و زخمی شدن 23 نفر در حملات هوایی دیشب ائتلاف سعودی به صنعاء نمی‌توانند از مجازات فرار کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، وزارت حقوق بشر یمن جنایت تروریستی ائتلاف سعودی در بمباران منطقه مسکونی الحی اللیبی در شهرستان معین در شمال صنعاء، پایتخت یمن را محکوم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: حمله به خانه‌های شهروندان بی‌گناه جنایتی است که به کارنامه سیاه رژیم‌های آل سعود و امارات اضافه می‌شود کسانی که همه ارزش‌ها و اصول انسانی و قوانین و منشورهای بین‌المللی را زیر پا گذاشتند.

وزارت حقوق بشر یمن تأکید کرد که جرایم ائتلاف سعودی در حق ملت یمن با چراغ سبز دولت آمریکا و با سلاح آمریکا و با همدستی جامعه بین‌المللی انجام می‌شود.

این وزارتخانه از نهادهای حقوق بشری، مردم آمریکا و همه آزادگان جهان خواست صدای خود را بالا ببرند و مخالفت خود را با حمایت و پشتیبانی آمریکا از کشورهای متجاوزی که مرتکب جرایم جنگی در حق غیرنظامیان یمنی می‌شوند، اعلام کنند.

وزارت حقوق بشر یمن تأکید کرد همه جرایم ائتلاف سعودی با گذر زمان محو نمی‌شود و کسانی که در این جرایم دخیل هستند، نمی‌توانند از پس تبعات این اقدامات تروریستی خود در حق ملت یمن برآیند یا از مجازات فرار کنند.

شمار قربانیان حمله دوشنبه شب جنگنده‌های ائتلاف سعودی ـ آمریکایی در استان صنعاء به ۱۲ کشته و ۱۱ مجروح رسیده است که برخی از آن‌ها زن و کودک هستند.

در حالی که هنوز برخی قربانیان در زیر آوار هستند و عملیات امدادرسانی به آن‌ها ادامه دارد، منابع یمنی از احتمال افزایش قربانیان خبر دادند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی شب گذشته همچنین در دو نوبت ساختمان پارلمان در خیابان «الستین» غربی و نیز دانشکده نظامی در پایتخت صنعاء را هدف قرار دادند.

به گفته یمنی‌ها حملات کور جنگنده‌های ائتلاف سعودی به صنعاء برای عقده‌گشایی از عملیات نظامی منحصر به‌فرد دیروز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک امارات بوده است

یحیی سریع، سخنگوی نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز سه‌شنبه درباره جزئیات بیش‌تری از عملیات دیروز علیه ابوظبی گفت: موشک‌هایی که در عملیات طوفان یمن به کار گرفته شده بود، موشک‌های بالدار قدس 2 بود که با آن پالایشگاه نفت در المصفح و فرودگاه ابوظبی را با چهار فروند هدف گرفت و موشک بالستیک ذوالفقار نیز فرودگاه دبی را هدف گرفت.

وی افزود: یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی نیز تعدادی از اهداف مهم و حساس را علاوه اهداف سابق با هواپیماهای صماد 3 هدف گرفت.

پاسخ نظامی نیروهای مسلح یمن در عمق خاک امارات با استقبال گروه‌های مقاومت در منطقه روبه رو شده است.

ابو علی العسکری، مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق شب گذشته تاکید کرد که ضربات یمنی‌ها عرش تروریسم را در امارات به لرزه در آورده است و البته مقاومت حق ملت‌های مستضعف است تا از طریق آن کشتار فرزندانشان و تخریب کشورهایشان را متوقف کنند.

شیخ قیس الخزعلی، دبیر کل عصائب اهل الحق عراق نیز در بخشی از یک پیام توییتری گفت: این پیروزی یمنی مصداق کلام خداوند متعال است که می‌فرماید «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و خداوند به شما جنبش انصار الله برکت داده و با قدرت خداوند قادر و متعال از پیروزی به پیروزی دیگری خواهید رسید.

انتهای پیام
captcha