ارتوپد مصری قرآن را خوشنویسی کرد + عکس
کد خبر: 4029693
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

ارتوپد مصری قرآن را خوشنویسی کرد + عکس

«محمد الجریتلی»، پزشک ارتوپد مصری و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه «پورت سعید» مصر قرآن کریم را طی سه سال خوشنویسی کرده است.

ارتوپد مصری قرآن را خوشنویسی کرد + عکسبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «اهل مصر»، محمد الجریتلی که رئیس گروه ارتوپد دانشکده پزشکی دانشگاه «پورت سعید» و از دوستداران خوشنویسی عربی است، در این باره می‌گوید: طی سه سال توانستم قرآن را خوشنویسی کنم و با تمام مسئولیت‌هایی که داشتم، این کار سخت و شیرین بود.

وی افزود: خوشنویسی قرآن مسئولیت بزرگی بر گردن من بود؛ زیرا نوشتن حروف و علامت‌گذاری آن دقت زیادی نیاز داشت؛ من این قرآن را با خط نسخ خوشنویسی کردم و در این نوع خط باید کلمات زیادی را در جاهای کم نوشت و فاصله‌ها را هم تنظیم و حفظ کرد.

الجریتلی تصریح کرد: با تمام سختی‌های خوشنویسی، احساس آرامش می‌کنم؛ زیرا هنگام نوشتن آرامش روانی زیادی دارم و جوهر و قلم، غم و اندوه انسان را می‌زداید.

وی همچنین گفت: یک یا دو صفحه از قرآن را در دو یا سه روز می‌نوشتم و زمانی که فارغ از مسئولیت‌های زیادم در دانشگاه و درمانگاه بودم، به خوشنویسی قرآن می‌پرداختم.

این ارتوپد مصری درباره ویژگی‌های هنر خوشنویسی بیان کرد: خوشنویسی عربی از قدیم‌الایام هنری اصیل بوده است و زبان عربی، زبان و هویت ماست و من خوشنویسی عربی را آموختم تا شکوه و عظمت این هنر را نشان دهم.

وی می‌افزاید: درباره هنر خوشنویسی همین بس که پادشاهان و حاکمان برای خوشنویسان جایگاه رفیعی قائل بودند و حتی خود خوشنویس بوده و اساتیدی داشتند.

الجریتلی با تأکید بر این‌که پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های مدرن هنر خوشنویسی را حذف نکرده است، بیان کرد: برپایی مداوم نمایشگاه و آموزش هنر خوشنویسی می‌تواند جایگاه این نوع هنر را برگرداند و آن را احیا کند.

انتهای پیام
captcha