کمک یک میلیارد تومانی مردم فارس در طرح «آجر به آجر» / جمع‌آوری تمام بخاری‌های نفتی
کد خبر: 4030097
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۶

کمک یک میلیارد تومانی مردم فارس در طرح «آجر به آجر» / جمع‌آوری تمام بخاری‌های نفتی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس با اشاره به اجرای طرح «آجر به آجر» برای جلب مشارکت خیران در نوسازی مدارس گفت: این طرح مبلغ بیش از یک میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

سرفراز موصلی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سرفراز موصلی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس عصر پنج‌شنبه، 30 دی در مراسم کلنگ‌زنی واحد آموزشگاه دولتی سردار شهید مرتضی جاویدی در شیراز با اشاره به اجرای طرح «آجر به آجر» برای جذب مشارکت مردم در بازسازی مدارس گفت: از ابتدای اجرای این طرح قریب به ۷ هزار نفر در استان فارس در این طرح مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: در این طرح مبلغ بیش از یک میلیارد تومان جمع‌آوری شد و برای یک فضای آموزشی در یک شهرستان محروم فارس هزینه شد که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

موصلی همچنین به طرح جمع‌آوری بخاری نفتی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: در طرح جمع‌آوری بخاری نفتی در دو سال اخیر قریب به ۸۰ میلیارد تومان هزینه شد و این بخاری‌های نفتی جمع آوری شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس ادامه داد: همچنین در طرح جدید که ظرف کمتر از یکماه آینده آغاز می‌شود با قریب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بخاری‌های دیواری از تمامی مدارس استان جمع آوری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کل استان فارس ۷ هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی دایم که قریب به ۱۰ درصد این فضا‌ها نیازمند تخریب و بازسازی است و تلاش زیادی در سال‌های اخیر صورت گرفته است برای اینکه مدارس ایمنی را داشته باشیم.

موصلی ادامه داد: ناحیه ۳ شیراز یکی از نواحی است که سرانه فضای آموزشی از میانگین کل استان پایین‌تر است، به همین دلیل اداره کل نوسازی مدارس با تغییر در تصمیم‌گیری مقدار سرانه ۳۶ پروژه عملیات اجرایی را بطور همزمان در این ناحیه آغاز کرد که بخشی از آن افتتاح و بخشی دیگر در حال تکمیل است.

وی همچنین گفت: اگرچه استان فارس از میانگین سرانه فضای آموزی کشور بالاتر است، اما از میانگین استاندارد که ۸.۲ مترمربع هست فاصله داریم و برای بازسازی مدارس نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام
captcha