تحولات يمن/ از حمله ائتلاف سعودی به زندان مرکزی صعده تا کشته‌شدن فرمانده القاعده
کد خبر: 4030137
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

تحولات يمن/ از حمله ائتلاف سعودی به زندان مرکزی صعده تا کشته‌شدن فرمانده القاعده

بیش از 60 کشته و 120 زخمی در حمله ائتلاف سعودی به زندان مرکزی «صعده»، شهید و زخمی‌شدن 20 شهروند یمنی در حمله به ساختمان اداره مخابرات در شهر الحدیده، واکنش سازمان ملل به تشدید حملات به یمن و کشته‌شدن فرمانده القاعده از آخرین تحولات این کشور است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، در پی حمله هوایی ائتلاف سعودی به زندان مرکزی شهر «صعده» در شمال غرب یمن، بیش از 60 نفر کشته و 120 نفر زخمی شده‌اند.

براساس گزارش المیادین، برخی از قربانیان این جنایت غیریمنی هستند و گروه‌های امداد و نجات از بامداد امروز در حال بیرون کشیدن جنازه قربانیان از زیر آوار هستند.

منابع یمنی اضافه کردند که هنوز آمار دقیقی از شمار جان‌باختگان و مجروحان وجود ندارد.

3 شهید و 17 زخمی در حمله به ساختمان اداره مخابرات الحدیده

پایگاه خبری شبکه «المسیره» یمن گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، شامگاه پنجشنبه ساختمان اداره مخابرات الحدیده را هدف حمله قرار دادند که در نتیجه این حمله سه شهروند یمنی شهید و 17 نفر زخمی شدند.

براساس این گزارش، بیشتر شهدا و مجروحان این حادثه کودکانی بودند که در نزدیکی ساختمان اداره مخابرات در حال بازی بودند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین بامداد پنجشنبه 6 بار اطراف فرودگاه بین‌المللی صنعا را بمباران کردند. از سوی دیگر مناطق مختلف الحدیده واقع در غرب یمن نیز هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت.

ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که انبار تسلیحات نیروهای یمنی در الحدیده را هدف قرار داده است.

 واکنش سازمان ملل به حملات ائتلاف سعودی 

از سوی دیگر «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از حملات هوایی اخیر ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن گفت که این اقدامات منجر به آسیب دیدن غیرنظامیان و زیرساخت‌های یمن شده است.

وی ضمن دعوت طرف‌های یمن به خویشتداری از آنها خواست که از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند.

کشته‌شدن فرمانده القاعده در یمن

پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه گزارش داد: «ابوعمر الحضرمی»، فرمانده القاعده در حمله هوایی آمریکا به یمن کشته شد.

القاعده در شبه جزیره عربستان (AQAP) صبح امروز، اول بهمن‌ماه، از کشته شدن یکی از فرماندهان خود به نام «صالح بن سلیم بن عبید ابولان» معروف به «ابوعمر الحضرمی» در حمله هوایی آمریکا در یمن خبر داد. این گروه تروریستی تاریخ مرگ الحضرمی را اعلام نکرد.

بمباران مردم الحدیده جنایت جنگی است

«محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، شامگاه پنجشنبه در واکنش به حملات سنگین ائتلاف سعودی به الحدیده، آن را جنایت جنگی خواند.

محمدعلی الحوثی گفت که هدف قرار دادن مردم الحدیده توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی جنایت جنگی و نابخشودنی است.

وی افزود: به کشورهای متجاوز می‌گوییم اگر بمباران راه حل بود، تا امروز به تجاوزها و جنایت های خود ادامه نمی‌دادید.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی‌شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام
captcha