الگوگیری از روح رفتار حضرت زهرا(س) برای تمام دوران‌ها پابرجاست
کد خبر: 4030311
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
در همایش «بانوی مهر» مطرح شد؛

الگوگیری از روح رفتار حضرت زهرا(س) برای تمام دوران‌ها پابرجاست

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ما از روح رفتار حضرت زهرا(س) می‌توانیم الگو بگیریم، گفت: روح عبادت و بندگی شاکله وجودی این بانوی بزرگ اسلام است که این ارزش‌ها در تمام دوران به‌ویژه پسامدرن به قوت خود پابرجاست.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش بین‌المللی «بانوی مهر» که امروز دوم بهمن‌ماه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم، برگزار شد، اظهار کرد: امروز عصر تکنولوژی و صنعت است و زمان و مکان نسبت به صدر اسلام تغییر کرده اما محتواهایی ارزشی مانند عفت، پاکدامنی، حق‌طلبی، مبارزه با ظلم و اموری از این دست تغییر‌ناپذیر است و به همین ترتیب حضرت فاطمه زهرا(س) برای همیشه الگو خواهد بود.

وی ادامه داد: بانوان مسلمان در سراسر جهان با تشکیل اتحادیه و فعالیت‌های تأثیرگذار ضمن پاسخ محکم به دشمنان، ارزش‌های دینی و انسانی را نهادینه کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه ما از روح رفتار حضرت زهرا(س) می‌توانیم الگو بگیریم، افزود: روح عبادت و بندگی شاکله وجودی این بانوی بزرگ اسلام است که این ارزش‌ها در تمام دوران به‌ویژه پسامدرن به قوت خود پابرجاست.

وی بیان کرد: از مهمترین شیوه‌های تعلیم و تربیت روش الگوگیری است و پذیرش الگو در شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان از ویژگی‌های فطری است. شخصیت الگو می‌تواند پایه و بنای رشد شخصیتی انسان شود؛ انتخاب الگو نقش مهمی در سعادت یا شقاوت فرد دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان در طول دوران زندگی خود همیشه به دنبال الگوهای موفق است تا با بهره‌گیری از آن‌ها راه درست و صحیح را دنبال کند، ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) در تمام ساحت‌ها الگو است اما باید توجه داشته باشیم که انبیا و اولیای الهی فقط می‌توانند الگوی کسانی باشند که در مسیر هدایت قرار بگیرند و میل به کمال و رشد در وجود آنها شکل گرفته باشد.

امام‌جمعه قم با اشاره به جایگاه و منزلت والای حضرت فاطمه زهرا(س) در قرآن کریم، اضافه کرد: علاوه بر آیات قرآنی، رسول گرامی اسلام(ص) تعابیر کم‌نظیری در خصوص این بانوی گرانقدار اسلامی دارد. عده‌ای که از جایگاه و منزلت و اثرگذاری حضرت فاطمه زهرا(س) اطلاعات درستی ندارند در خصوص الگوپذیری این بانوی بزرگ اسلام سخنان نادرستی مطرح می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مدعیان حقوق زنان بدترین برخورد را با بانوان دارند، یادآور شد: این افراد زنان را نه برای جایگاه و شخصیت واقعی آنان، بلکه برای هوس‌های خود می‌خواهند.

انتهای پیام
captcha