سبک زندگی حضرت زهرا(س) با ادبیات جدید بازخوانی شود
کد خبر: 4030328
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

سبک زندگی حضرت زهرا(س) با ادبیات جدید بازخوانی شود

مدیر جامعةالزهرا(س) گفت: بازخوانی سبک زندگی حضرت زهرا(س) با ادبیات جدید، کشف بعد روش‌شناسی زندگی حضرت زهرا(س) و متناسب‌سازی سبک زندگی این بانوی بزرگ اسلام با ویژگی‌های عصر حاضر و تولید محتوا در قالب‌های مختلف هنری نیاز مهم جامعه است.

زهره برقعی، مدیر جامعةالزهراء(س)به گزارش ایکنا از قم، زهره برقعی، مدیر جامعةالزهرا(س) در همایش بین‌المللی «بانوی مهر» که امروز دوم بهمن‌ماه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم، برگزار شد، با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی یکی از معیارهای اساسی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: عقلانیت، عبودیت، معنویت، توجه به تعلیم و تربیت، ولایت‌مداری، ساده‌زیستی، عدالت، انفاق، تحمل مشکلات، برخورد مقتدارانه با ظلم، معرفت و شناخت از ویژگی‌های مهم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه احترام به فرزندان سرمشق بی‌نظیری در تربیت فرزند است، ادامه داد: اهتمام به آموزش، تعلیم و تزکیه و تربیت دینی از دوران کودکی از مهمترین جلوه‌های الگوپذیری از این بانوی بزرگ جهان اسلام است.

مدیر جامعةالزهرا(س) افزود: ایجاد فضای بانشاط و شاد در خانه و وقت گذاشتن برای فرزندان در کنار تشویق فرزندان به عبادت از ویژگی‌های بارز سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) برای زندگی امروز خانواده‌های مسلمان است.

برقعی بیان کرد: زن در جامعه اسلامی تأثیر مستقیم در علم، اقتصاد، سیاست و اجتماع دارد؛ همچنین با تربیت نسل نمونه و جوانان خودساخته در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش اصلی را برعهده دارد.

وی تأکید کرد: بازخوانی سبک زندگی حضرت زهرا(س) با ادبیات جدید، کشف بعد روش‌شناسی زندگی حضرت زهرا(س) و متناسب‌سازی سبک زندگی این بانوی بزرگ اسلام با ویژگی‌های عصر حاضر و تولید محتوا در قالب‌های مختلف هنری نیاز مهم جامعه است.

مدیر جامعةالزهرا(س) گفت: تولید اندیشه نوین دینی، اسلامی‌سازی معرفت به همراه نهضت نرم‌افزاری تولید علوم اسلامی انسانی، بازسازی شبکه روابط اجتماعی و شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی زیر ساخت اولیه تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

ارسال بیش از هزار مقاله به همایش بین‌المللی بانوی مهر

زهرا طیبی، دبیر علمی همایش بین‌المللی «بانوی مهر» در ادامه گفت: معرفی و تبیین الگوی سوم زن و خانواده به‌عنوان الگوی معیار، چگونگی حضور زنان تمدن‌ساز در فضای مجازی، الگوگیری از حضرت زهرا(س) در مواجهه با چالش‌های امروزی و تأثیر انحراف از الگوی فاطمی در ایجاد تمدن اسلامی از محورهای برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سخنران از ۹ کشور مختلف در پنجمین همایش بین‌المللی بانوی مهر سخنرانی خواهند کرد، گفت: از ۲۶ کشور دنیا مهمانانی در این همایش حضور دارند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی «بانوی مهر» با اشاره به استقبال بالای مراکز مختلف علمی و فرهنگی داخل کشور از این همایش، یادآور شد: بیش از ۹۰۰ اثر علمی از داخل کشور و حدود ۱۰۰ اثر نیز از ۲۲ کشور به همایش ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha