برگزاری جلسات هفتگی آموزش تخصصی قرائت قرآن در همدان
کد خبر: 4032015
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

برگزاری جلسات هفتگی آموزش تخصصی قرائت قرآن در همدان

قاری بین‌المللی همدان از برگزاری جلسات آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان به‌صورت هفتگی و مستمر خبر داد.

مهدی ساعد قاری بین‌المللی قران کریم استان همدانمهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن کریم استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه دوره آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم با تدریس وی به‌صورت هفتگی در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: جلسات آموزشی قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این جلسات هر هفته روزهای چهارشنبه، بعد از نماز مغرب و عشا از ساعت 18:30 تا ۲۱:۳۰ در این مکان مقدس برقرار است، تصریح کرد: در واقع این جلسات که به‌صورت مردمی و زیر نظر هیچ ارگان و نهادی نیست یکی از جلسات تخصصی قرآن با بیشترین ساعت در استان است.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: این جلسات که کاملاً رایگان و شرکت برای عموم و همه سنین است، هر هفته به‌صورت متغیر بین 40 تا 50 نفر به‌صورت حضوری از این جلسات بهره‌مند می‌شوند که از شهرستان‌های مختلف استان از جمله ملایر، نهاوند، بهار، لالجین و... و حتی در برخی جلسات علاقه‌مندان به کتاب وحی نیز از استان‌های هم‌جوار از جمله استان لرستان نیز در این جلسات حضور دارند.

ساعد با اشاره به اینکه این کلاس‌ها با عنوان آموزش تخصصی قرآن کریم در محورهای صوت و لحن، تفسیر، هنرهای تلاوت زیبا و... برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به حضور تعدادی از قاریان برجسته استان در این جلسات انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد حضور این قاریان در محافل بین‌المللی باشیم.

وی کشف استعدادها، دعوت به حضور فعال و مؤثر خیرین قرآنی، قرآنی کردن جامعه و دعوت عمومی مردم در این محافل را از اهداف برگزاری این جلسات دانست و تصریح کرد: در فضای مجازی لایو اینستاگرامی به آدرس http://instagram.com/quran_ofogh این برنامه‌ها برای علاقه‌مندان به قرآن پخش می‌شود و تعدادی از سایر نقاط کشور و کشورهای مسلمان نیز از این برنامه بهره‌مند می‌شوند.

ساعد در ادامه با اشاره به اینکه آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ششم بهمن‌ماه نیز با حضور علاقه‌مندان برگزار شد، گفت: در این جلسه مباحث تجوید توسط قاری برجسته استان پیمان صدفی ارائه شد.

انتهای پیام
captcha