سازش 20 پرونده محکوم به قصاص در آذربایجان غربی
کد خبر: 4034573
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

سازش 20 پرونده محکوم به قصاص در آذربایجان غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امسال با تلاش شوراهای حل اختلاف 20 پرونده محکوم به قصاص در سطح استان به سازش ختم شده است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 18 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیستمین پرونده قتل در این استان طی امسال بعد از دو سال به سازش ختم شد و قاتل از قصاص نجات یافت.

وی افزود: این پرونده مربوط به قتلی در سال ۱۳۹۸ بود که عامل آن در همان سال  در دادگاه کیفری به قصاص نفس محکوم شده و حکم او به تائید دیوان عالی کشور رسیده بود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: روند اجرایی این پرونده طی شده و اجرای حکم در دستور کار قرار داشت که به یُمن ایام پرفیض رجب و با تلاش بی‌وقفه مسوولان قضایی میاندوآب و هسته‌های بخشایش و اعضای شورای حل اختلاف، رضایت اولیای دم اخذ و قاتل از چوبه دار رهایی و حیاتی دوباره یافت.

وی با بیان اینکه سنت حسنه سازش خصومت‌ها و اختلافات مردم را به صورت ریشه‌ای حل می‌کند، بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای صلح و سازش بهره گرفت و مردم را به سمت وسوی سازش سوق داد.

عتباتی به آموزش مهارت‌های رفتاری بین مردم هم تأکید و کنترل خشم را مهمترین مولفه در پیشگیری از جرایم خشن دانست و مردم را به خویشتن‌داری در مناسبت‌های اجتماعی دعوت کرد.

وی بیان کرد: همه مردم به خصوص جوانان در رفتارها و تصمیمات خود به دور از احساس و با عقل و آرامش عمل و از انجام کارهایی که عمری پشیمانی به همراه دارد، پرهیز کنند.

 

انتهای پیام
captcha