«فردوس آماسا»؛ قهرمان حجاب در نیجریه
کد خبر: 4034602
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

«فردوس آماسا»؛ قهرمان حجاب در نیجریه

«فردوس آماسا» فارغ‎التحصیل رشته حقوق از دانشگاه «ایلورین» نیجریه است که به دلیل مبارزه در راه حفظ حجاب به قهرمان حجاب مشهور شده است.

«فردوس آماسا»؛ قهرمان حجاب در نیجریهبه گزارش ایکنا، آماسا در سال 2018 برای  نخستین‌بار از سوی هیئت داوران دانشکده حقوق نیجریه به خاطر داشتن حجاب از این دانشکده اخراج شد؛ اما پیگیری و مبارزه پیوسته او برای رسیدن به حق خود، راهکار‌هایی را برای سایر فارغ‌التحصیلان در این خصوص در نیجریه هموار کرده است و به دلیل این پیگیری و مبارزه دانشجویان مسلمان با حجاب وارد این دانشکده می‌شوند.

فردوس آماسا، اخیراً پس از اتمام مدرک کارشناسی ارشد خود در حقوق تطبیقی از دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی، به نیجریه بازگشته است.

فردوس آماسا معروف به قهرمان حجاب دانشکده حقوق نیجریه، روز جهانی حجاب را روزی برای ایجاد آگاهی در مورد استفاده از حجاب، به‌ویژه برای نیجریه‌‌ای‌ها می‎داند که به دلیل انتخاب فرمان پروردگار خود، تقریباً هر روز با آزار و اذیت مواجه می‌شوند. آماسا که اخیراً در فهرست نهایی 30 زن مسلمان دنیا قرار گرفت که به کمپین حجاب پیوستند، گفت: افتخار می‌کنم که در فهرست زنان بزرگ مسلمان قرار گرفتم.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، وکیل فردوس آماسا عضو حقوق بشر شورای عالی امور اسلامی نیجریه از مجلس ملی خواسته است تا اقدامات لازم را برای تصویب لایحه منع تبعیض مذهبی که در حال حاضر در صحن مجلس درحال بررسی است، تسریع کند. به گفته او در نیجریه، قوانین برای اکثر نیجریه‌ای‌ها معنی ندارد.

گرامیداشت روز حجاب

گزارش‌های رسیده همچنین حاکی است روز جهانی حجاب جایگاه خاصی در میان مسلمانان نیجریه دارد و امسال به همین مناسبت کنفرانس مطبوعاتی بزرگداشت روز جهانی حجاب با موضوع «حجاب تاج من است و جنایت نیست» در ابوجا، پایتخت این کشور برگزار شد.

در این روز بیش از 20 سازمان گرد هم آمدند تا آنچه را که حق همه زنان و دختران مسلمان است، در روز جهانی حجاب مطالبه کنند.

10 سال است که روز جهانی حجاب در نیجریه بزرگ داشته می‌شود تا از این طریق از حقوق زنان مسلمان در حوزه حجاب دفاع شود.

روز جهانی حجاب هر ساله در ۱ فوریه در ۲۷۶ کشور جهان برگزار می‌شود. این روز به ابتکار ناظمه خان، زن مسلمان آمریکایی و پس از واکنش‌های اسلام‌هراسانه به رویداد ۱۱ سپتامبر پیشنهاد شد.

در روز جهانی حجاب، زنان غیر مسلمان از ادیان مختلف یک روز را با حجاب گذرانده و تجربه خود از حجاب را بیان می‌کنند.

انتهای پیام
captcha