واشنگتن و لندن منافع خود را بر حقوق ملت بحرین ترجیح می‌دهند
کد خبر: 4037335
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
عضو پارلمان انگلیس:

واشنگتن و لندن منافع خود را بر حقوق ملت بحرین ترجیح می‌دهند

عضو پارلمان انگلیس در وبینار مرکز اروپایی دفاع از دموکراسی از منفعت‌طلبی آمریکا و انگلیس در رابطه با رژیم بحرین و بی تفاوتی آنها نسبت به نقض حقوق بشر در این کشور انتقاد کرد.

واشنگتن و لندن منافع خود را بر حقوق ملت بحرین ترجیح می‌دهندبه گزارش ایکنا به نقل از منامه پوست، مرکز اروپایی دفاع از دموکراسی و حقوق بشر با همکاری دانشگاه وست مینستر آمریکا وبیناری را به مناسبت یازدهمین سالروز آغاز جنبش انقلابی مردم بحرین برگزار کرد.

این سمینار با عنوان «بهار عربی... جنبش دموکراتیک فراموش شده» و با مشارکت «بامبوس شارالامبوس»، عضو پارلمان انگلیس و چهره‌های دانشگاهی و فعالان حقوق بشر برگزار شد.

شارالامبوس گفت: دولت انگلیس فقط به فکر خودش است؛ از همین رو در خصوص مسئله بحرین ورود نمی‌کند و کاری انجام نمی‌دهد؛ زیرا از آنچه اتفاق می‌افتد، راضی است.

وی با ابراز تأسف نسبت به تحولات بحرین و سانسور کامل همه مشکلات و کشمکش‌هایی که در آنجا اتفاق می‌افتد، گفت: حقوق بشر جهانی است و باید در همه کشورها پیاده شود.

عضو پارلمان انگلیس ضمن درخواست برای مصاحبه با سفیر بحرین در لندن گفت: همه زندانیان سیاسی در بحرین بلااستثناء باید آزاد شوند، در حالی که بحرین به این درخواست‌ها پاسخی نمی‌دهد؛ در حالی که نباید تحت هیچ شرایطی حقوق بشر به بازی گرفته شود.

«ایدان هیریر»، یک شخصیت دانشگاهی هم گفت: مقاومت مقامات بحرینی در برابر تغییر مسئله قابل انتظاری بود که اتفاق هم افتاد؛ اما چیزی که انتظار نداشتیم، واکنش نهادهای حقوق بشر و بی‌تفاوتی آنها در قبال تخلفات و نقض حقوق بشر در بحرین است.

وی تأکید کرد: این حکومت‌ها قدرت خود را از کشورهای غربی می‌گیرند که دائماً از آنها حمایت می‌کنند، از همین رو کشورهای غربی در قبال اتفاقات در این کشورها تا حدودی مسئول هستند. کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه و انگلیس در رأس حامیان غربی رژیم بحرین هستند که منافع خود را بر حقوق بشر ترجیح می‌دهند.

هیریر با ابراز تأسف از نقض نظام‌مند حقوق بشر در بحرین گفت: برای برخی نهادهای حقوق بشری هم متأسفیم که خود را بی طرف می‌خوانند؛ اما از کنار نقض حقوق بشر در بحرین به سادگی می‌گذرند و سازمان عفو بین‌الملل یکی از آنهاست.

وی افزود: انگلیس تلاش می‌کند از مقامات بحرینی انتقاد نکند؛ زیرا نمی‌خواهد روابطش با این کشور تحت تأثیر قرار بگیرد؛ اما انگلیس و آمریکا باید از حقوق بشر در بحرین حمایت کنند.

براین دوللی، یک مشاور ارشد در سازمان حقوق بشر «Human Rights First» نیز گفت: انقلاب بحرین فراموش شده است و ما از تلاش‌هایی که برای زنده نگه داشتن اخبار این کشور در سطح جهانی صورت می‌گیرد، متشکریم.

وی تأکید کرد: آمریکا تا زمانی که منافعش مصون بماند برایش اهمیتی ندارد چه کسی در بحرین در رأس قدرت است؛ از همین رو در قبال تحولات بحرین سکوت اختیار کرده است و اهمیتی به کشتار و شکنجه ملت بحرین نمی‌دهد هنوز هم آمریکا و انگلیس با کشورهایی که در قبال ملت‌هایشان مرکب کشتار می‌شوند، دوست هستند.

انتهای پیام
captcha