هشدار نسبت به گسترش فعالیت داعش در نیجریه
کد خبر: 4037682
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

هشدار نسبت به گسترش فعالیت داعش در نیجریه

فرماندار ایالت بورنو نیجریه نسبت به فعالیت گروه تروریستی داعش معروف به «دولت اسلامی غرب آفریقا» در این کشور هشدار داد و تأکید کرد: گسترش فعالیت‌های این گروه در این بخش از آفریقا جدی است.

هشدار نسبت به گسترش فعالیت داعش در نیجریهبه گزارش ایکنا؛ پروفسور زولوم، فرماندار ایالت بورنو نیجریه نسبت به پیشرفت روزافزون و گسترش گروه تروریستی دولت اسلامی غرب آفریقا در این ایالت ابراز نگرانی کرد و گفت دولت فدرال باید هر کاری را که در توان دارد برای شکست شاخه آفریقایی داعش موسوم به دولت اسلامی غرب آفریقا (ISWAP) در نیجریه انجام دهد.

وی به دولت توصیه کرد که برای مبارزه با شورش‌ها از کشورهای خارجی کمک بگیرد؛ چرا که این کار هیچ اشکالی ندارد و کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و انگلیس نیز گاهی به دنبال کمک از خارجی‌ها بوده‌اند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه، دولت نیجریه در حال حاضر به طور کلی با چهار موضوع کلی یعنی تهدید بوکوحرام، نفوذ داعش با عنوان دولت اسلامی غرب آفریقا، راهزنان داخلی و شورش‌های قومی و قبیله‌ای مواجه است.

اخیرا نگرانی از نفوذ داعش با عنوان دولت اسلامی غرب آفریقا به کشور نیجریه، بیش از گذشته مورد توجه بوده و نگرانی‌هایی را برای ایالت‌های در معرض تهدید این گروه ایجاد کرده است و درباره این موضوع به صورت آشکارا در مجامع عمومی صحبت می‌شود.

برخی معتقدند خطر این گروه برای کشور نیجریه بسیار پردامنه‌تر و خطرناک‌تر از گروه تروریستی بوکوحرام خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد گروه موسوم به دولت اسلامی غرب آفریقا، مزدوران زیادی را در منطقه اجیر کرده است و همین مسئله موجب نگرانی بیشتر در این کشورها شده است.

انتهای پیام
captcha