سه پدر و مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4042033
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
در سومین هفته اسفندماه 1400

سه پدر و مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت سه پدر و مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت، عزت حیدری مادر مکرم شهیدان عباس و محمد خسروی پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید عباس خسروی دوم اسفند 1343 در شهرستان کاشان متولد شد و دهم اسفند 1362 در عملیات خیبر در طلائیه به شهادت رسید و در گلزار شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد.

شهید محمد خسروی نیز بیستم اسفند سال 1346 در شهرستان کاشان به‌ دنیا آمد و دوازدهم بهمن ماه 1365 در عملیات کربلای پنج در شلمچه به شهادت رسید و در جوار برادر در گلزار شهدای دارالسلام به خاک سپرده شد.

پدر شهیدان غضنفری

حیدر غضنفری پدر شهیدان اسدالله و مهدی غضنفری به فرزندان شهیدش پیوست. شهیدان اسدالله غضنفری در 13 آبان 1362 عملیات والفجر هشت منطقه پنجوین عراق، مهدی غضنفری 12 دی ماه 1363 در منطقه دزفول و عباس غضنفری 16 اسفندماه 1365 در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و پیکر مطهرشان در قطعه 28 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

پدر شهیدان امینی

کریم امینی پدر شهیدان مهدی و محسن امینی از استان قم، دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

این پدر ایثارگر در سالهای 1365 و 1367 دو فرزند خویش را تقدیم راه اسلام کرد و 35 سال بر داغ فراق ایشان صبر کرد.

شهید مهدی امینی در آذر ماه سال 1346 متولد شد. وی در سن 19 سالگی با عضویت در بسیج عازم جبهه‌ها شد و در دی ماه سال 1365، عملیات کربلای 5، منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

شهید محسن امینی متولد اسفند سال 1349 نیز در 17 سالگی از طریق بسیج عازم جبهه‌ها شد و در فروردین سال 1367 در عملیات والفجر 10، بر اثر اصابت ترکش به مقام شهادت نایل آمد.

جانباز ۷۰ درصد

بهمن زینال‌زاده از جانبازان 70 درصد پس از تحمل سال‌ها رنج ناشی از جانبازی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید با حضور آحاد مردم، مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همرزمان این شهید در باغ رضوان ارومیه تشییع و به خاک سپرده شد.

جانباز گرانقدر 70 درصد بهمن زینال‌زاده سال 1366 در اثر بمباران شیمیایی در منطقه سومار به درجه جانبازی نایل و پس از تحمل 34 سال به فیض شهادت نایل آمد.

شهادت جانبازان ۷۰ درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد محسن درویش ملا از شهرستان شهریار پس از تحمل سال‌ها رنج ناشی از جانبازی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

شهید محسن درویش ملا، از مبارزان سیاسی رژیم ستمشاهی بود که در دوران دفاع مقدس به گروه شهید چمران در گروه‌های چریکی نامنظم پیوست و در آبادان مجروح و از ناحیه دو چشم نابینا و به شرف جانبازی نائل شد.

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد، تهمتن صادقی از استان کرمان پس از 35 سال مبارزه با بیماری ناشی از دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

جانباز شهید تهمتن صادقی سال 1338 در شهر بافت چشم به جهان گشود و سال 1365 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه در اثر اصابت ترکش توپ مجروح شد. 

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد رضا بابایی از شهرستان ری پس از تحمل سال‌ها رنج ناشی از جانبازی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

شهید والامقام رضا بابایی از جانبازان دوران ۸ سال دفاع مقدس بود که در آبان سال ۶۶ بر اثر بمباران هوایی رژیم بعثی از ناحیه دست و پا و پهلوی سمت راست دچار آسیب‌دیدگی و به شرف جانبازی نائل شد.

انتهای پیام
captcha