ایران در حوزه حقوق بشر باید در حالت آفندی علیه غرب باشد
کد خبر: 4042860
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
«یک شبهه، یک پاسخ»/ محمدکاظم انبارلویی:

ایران در حوزه حقوق بشر باید در حالت آفندی علیه غرب باشد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با اشاره به تکرار شبهه عملکرد نامطلوب جمهوری اسلامی در حوزه حقوق بشر از سوی رسانه‌های معاند گفت: در این موضوع شاهد تفاوت آشکار بین دو رویکرد غربی و اسلامی هستیم که در یکی حقوق بشر براساس اراده، شهوات و غرایز انسان‌ها تعریف می‌شود و در دیگری این حقوق بر پایه حفظ کرامت انسانی خدادادی است. لذا جمهوری اسلامی باید غرب را پاسخگوی اقدامات ضد انسانی خود کند و نسبت به وضعیت حقوق بشر در غرب حالت آفندی و طلبکارانه بگیرد.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

در پی تأکیدات چندین باره رهبر معظم انقلاب بر موضوع «جهاد تبیین» و تشریح ابعاد مختلف این مفهوم، ایکنا در نوروز 1401 بنا دارد در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری، در قالب «یک شبهه، یک پاسخ» به برخی شبهات و تحریفات رسانه‌های معاند در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی پاسخ دهد. یکی از این شبهات که به طور مکرر و دائمی در طول این 43 سال از سوی دشمنان مطرح شده وضعیت نامطلوب و سیاه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و وضعیت حقوق بشر در ایران است.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به این شبهه پرتکرار رسانه‌های بیگانه گفت: با ظهور انقلاب اسلامی و شکل‌گیری جمهوری اسلامی، قوانین منبعث از قرآن و احکام مقدس اسلام بر کشور حاکم شد و این مسئله برای غربی‌ها قابل درک نبود و نیست؛ زیرا آنها در قانون‌گذاری فقط به عقل بشری و شهوات و غرایز خود تکیه کرده و کاری به دستورات الهی ندارند. این باعث شده که در برخی کشورهای غربی معنای خانواده تغییر کند و زندگی دو مرد یا دو زن کنار یکدیگر نیز مصداق تشکیل خانواده تلقی شود؛ این در حالی است که در ایران طبق دستورات و احکام قرآن و اسلام چنین خانواده‌‌ای به رسمیت شناخته نمی‌شود.

غرب در حقوق بشر متهم است نه جمهوری اسلامی

وی افزود:‌ غربی‌ها امروز همجنس‌گرایی و روابط دو همجنس با یکدیگر را جزو حقوق بشر تلقی می‌کنند و لذا یکی از بندهایی که مجامع حقوق بشری علیه ایران به آن استناد می‌کنند به خاطر مخالفت ایران با این مسئله است. همینطور یکی دیگر از مسائل اختلافی بین حقوق بشر غربی و اسلامی مسئله قصاص است و آنها اعتقادی به قصاص ندارند. چندی پیش که در نروژ یک جوان نژادپرست، 70 نفر را به گلوله بست و کشت، قصاص نشد. بنابراین باید گفت شنیع‌ترین موارد نقض حقوق بشر در غرب براساس قوانین مصوب دولتمردان غربی انجام می‌شود اما آنها جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند در حالی که ما باید آنها را متهم به نقض حقوق انسان‌ها کنیم و طلبکار باشیم.

انبارلویی اظهار کرد:‌ اتفاقاً قانونی کردن همجنس‌گرایی و مخالفت با قصاص نقض حقوق واقعی انسان‌ها و کرامت بشر است که از نگاه اسلامی عطیه‌ای الهی است و نباید به اسم آزادی و حقوق بشر این کرامت الهی لگدمال شهوات و غرایز انسانی شود. البته جنبش‌هایی در غرب ایجاد شده که مخالف این اقدامات در کشورهای خود هستند زیرا تمام ادیان الهی با این تعریف غربی از حقوق بشر مخالف هستند و مانند ما فکر می‌کنند.

طلبکار غربی‌ها باشیم

وی تصریح کرد: در واقع این غرب است که باید پاسخگوی اقدامات ضد بشری خود چه در داخل غرب و چه در سایر نقاط جهان باشد و ما در این زمینه نیازمند اقدامات آفندی برای پاسخگو کردن غرب در حوزه حقوق بشر هستیم و نباید اجازه دهیم آنها جمهوری اسلامی را همواره در موضع پدافندی و پاسخگویی قرار دهند و با پروپاگاندای رسانه‌ای هجمه شدیدی در قالب تبلیغات دروغین علیه عملکرد حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران راه بیندازند.

انبارلویی درباره شبهه وضعیت نامطلوب آزادی بیان و رسانه در کشور گفت: یک جریان رسانه‌ای متمایل به آمریکا و انگلیس در کشور وجود دارد که با نقض قوانین جمهوری اسلامی از غربی‌ها پناهندگی می‌گیرند. این افراد به خوبی نسبت به نقض قوانین کشور از سوی خود واقف هستند و چون می‌دانند به واسطه شکایات افراد حقیقی و حقوقی مجازات می‌شوند با ارائه این احکام مجازات به کشورهای غربی، مجوزی برای پناهندگی خود می‌گیرند و وقتی پناهنده می‌شوند، جذب رسانه‌های فارسی‌زبان در غرب ‌شده و علیه کشور فعالیت می‌کنند. در واقع اینها افرادی کاسب هستند که روزی خود را از طریق نقض قوانین کشور و سیاه‌نمایی علیه ایران تأمین می‌کنند.

نقض آزادی بیان در ایران توهمی بیش نیست

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نقض آزادی بیان در ایران توهمی بیش نیست، گفت: افرادی که به دشمنان ایران پیوسته‌اند و جیره و مواجب خود را از آمریکا و انگلیس دریافت می‌کنند نمی‌توانند ادعا کنند آزادی بیان و رسانه در ایران وجود ندارد. آنها امروز در پناه دشمنانی هستند که رسماً در ایران ترور و خرابکاری می‌کنند و کار اینها دقیقاً شبیه کار منافقان است که در دوران دفاع مقدس به صدام پناه بردند. پس ابتدا باید مفهوم حقوق بشر و آزادی بیان را از دو دیدگاه غربی و اسلامی تعریف کرد تا مشخص شود کدام طرف ناقض آنها هستند.

انبارلویی با اشاره به مطالب مطرح شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری و نقد آزادانه مقامات و مسئولان کشور و بعضا توهین به آنها گفت: الان در هر جای ایران و دنیا که باشید می‌توانید به راحتی هر حرفی در نقد مسئولان کشور و حتی علیه نظام و انقلاب بیان کنید کما اینکه این حرف‌ها اکنون نیز بیان می‌شود. حجم مطالبی که به صورت صوتی، تصویری و مکتوب علیه انقلاب و نظام منتشر می‌شود در هیچ کشور دنیا نظیر ندارد. حدود 260 کانال تلویزیونی و ماهواره‌ای آزادانه 24 ساعته علیه نظام و انقلاب برنامه پخش کرده و حجم عظیمی از شبهه‌ها و تحریفات و جعلیات تاریخی را منتشر می‌کنند و در مقابل در حدود 30 کانال تلویزیونی بیشتر در اختیار ما نیست. در واقع اینجا بحث نقد و آزادی بیان نیست بلکه اغلب این برنامه‌ها فحاشی، دروغ‌گویی و جعل واقعیت است.

عضو شورای مرکز حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: من این رسانه‌ها را «قالتاق نیوز» نامگذاری کرده‌ام زیرا قالتاق در فرهنگ لغات اوباش، لات و هوچی تعریف شده و کار این رسانه‌‌ها نیز دقیقا فقط تهمت‌پراکنی، فحاشی و دروغ‌بافی است. باز هم علیرغم اینکه اینها تمام امکانات رسانه‌ای آمریکا، انگلیس، عربستان و رژیم صهیونیستی را در اختیار دارند، جمهوری اسلامی و ملت ایران در طی 43 سال گذشته روی پای خود ایستاده و از جنگ سخت و نرم دشمنان عبور کرده و بصیرت و بلوغ سیاسی مردم ما به اندازه‌‌ای رسیده که تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان باعث نشده که از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن فاصله بگیرند بلکه همچنان در بزنگاه‌ها در صحنه دفاع از انقلاب و نظام حاضر می‌شوند.

انتهای پیام
captcha