اختتامیه ترم چهارم جلسات حق تلاوت قرآن برگزار شد
کد خبر: 4043775
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

اختتامیه ترم چهارم جلسات حق تلاوت قرآن برگزار شد

در آستانه ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(عج) مراسم اختتامیه ترم چهارم جلسات حق تلاوت قرآن در مشهد برگزار شد.

سعید بیژنی، استاد و قاری پیشکسوت قرآن کریمسعید بیژنی، استاد و قاری پیشکسوت قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در تشریح طرح «حق تلاوت» بیان کرد: این طرح از سال 96 آغاز شده و تاکنون تعداد زیادی از قاریان و حافظان در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترم چهار این جلسات برگزار شده و در این دوره نیز تعداد 20 تا 30 قرآن‌آموزان از استان خراسان رضوی و خارج استان یعنی از شهرهای قم، کرمانشاه، گلستان و زاهدان حضور داشتند که بین سنین 17 تا 40 سال بودند.

بیژنی ابراز کرد: در این طرح هر ترم از قرآن‌آموزان آزمون شفاهی کتبی گرفته می‌شود و افرادی که حد نصاب را کسب کنند به ترم بعد راه خواهند یافت، در غیر این صورت نیز تجدید دوره و یا حذف خواهند شد.

این استاد و قاری پیشکسوت قرآن کریم بیان کرد: ترم چهارم نیز هشت کلاس به‌صورت هفته در میان برگزار و در کنار آن نیز 15 جلسه تلاوت مجازی با حضور اساتید برجسته برگزار شد که قرآن‌آموزان به تلاوت پرداخته و نکات موردنظر از طریق اساتید به آنان در خصوص تلاوت ارائه شده گوشزد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، کلاس‌ها نیز برای افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها نیز منابر التلاوت تعریف شد، به این صورت که هر فرد در هر دو الی سه ماه یک مرتبه باید در محافلی با حضور عموم مردم اجرای تلاوت داشته باشد که البته با محدودیت‌های کرونایی نیز این محدودتر برگزار شد.

بیژنی اظهار کرد: در ترم پنجم که پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و با امید به اینکه شرایط کرونایی کمرنگ شود، این دوره منظم تر اجرا خواهد شد، ضمن اینکه برگزاری این دوره‌ها ویژه قاریان و حافظان و در سطوح بالا است، لذا افرادی که در زمینه صدا، لحن و... استعداد دارند، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند که پس از برگزاری آزمون ریزش‌هایی داریم که البته افرادی که در نوبت هستند، نیز جایگزین خواهند شد.

بیژنی اظهار کرد: :طرح حق تلاوت با رویکرد مکتبی با روش طولانی مدت و هر دوره طی چهار تا پنج سال است که با محوریت موضوعاتی چون سبک‌های تقلیدی تلاوت، ارائه مباحث فنی، لحن و ادا و حفظ قرآن در حال برگزاری است و افراد پس از طی این دوره پنج ساله مسلط به این علوم در زمینه قرآنی می‌شوند.

وی گفت: در مراسم اختتامیه ترم چهارم این طرح که شامگاه 25 اسفندماه با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی در مسجد امام رضا(ع) خیابان هنرور برگزار شد، قرآن آموزانی که در ارزیابی حد نصاب را کسب کرده اند، معرفی شدند. همچنین در این مراسم تنی چند از قاریان برجسته به تلاوت کلام نورانی وحی پرداختند.

انتهای پیام
captcha