دفتر حمایت حقوقی و قضایی در دادگستری آذربایجان غربی تشکیل می‌شود
کد خبر: 4046793
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

دفتر حمایت حقوقی و قضایی در دادگستری آذربایجان غربی تشکیل می‌شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دفتر حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های دانش‌بنیان در دادگستری آذربایجان‌غربی ایجاد خواهد شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 15 فروردین در جلسه حمایت حقوقی- قضایی دادگستری استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری با نگاه کارشناسی، عمیق و همه‌جانبه در ابتدای هر سال با فرمانی نقشه راه و سیاست راهبردی را برای تمامی مجموعه‌ها تعیین می‌فرمایند و امسال نیز با نام‌گذاری سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» این مسیر را تعیین کردند.

وی افزود: دستگاه قضایی به عنوان یک مجموعه حمایتی می‌تواند حمایت حقوقی و قضایی لازم را از واحد‌های تولیدی که بر مبنای دانش‌بنیان و علم روز هستند داشته باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: دستگاه قضایی استان برنامه‌های متعددی در خصوص حمایت از واحد‌های تولیدی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در دستور کار خود داشته و دارد و در این مورد با تشکیل ۲۵ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان و با تصویب 77 مصوبه و ظرفیت قانونی خود مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد را مرتفع کرده است.

وی ادامه داد: همه مسئولین وظیفه شرعی و قانونی دارند که در تحقق فرمان مقام معظم رهبری تلاش کنند و هر کسی در این مسیر گام بردارد ولایی و میهن‌پرست است و در خط مقدم یک جنگ تمام عیار اقتصادی خدمت می‌کند.

عتباتی بیان کرد: دفتر حمایت معاضدتی و قضایی در دادگستری استان در آینده نزدیک به منظور حمایت حقوقی- قضایی از فعالیت‌های تولیدی و دانش‌بنیان استان با پشتیبانی همکاران قضایی و کانون وکلا و مرکز وکلا تشکیل می‌شود.

وی گفت: امیدوارم حمایت‌های لازم از سوی دادگستری استان، سازمان‌ها و نهادهای تابعه از کارآفرینان و افرادی که در زمینه تولید و دانش‌بنیان فعالیت دارند صورت گیرد تا شاهد رشد شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی دانش‌بنیان و در نتیجه اشتغال‌زایی برای جوانان استان باشیم.

مجیدی دادستان مرکز آذربایجان‌غربی در این جلسه عنوان کرد: دستگاه‌ قضایی استان چندین سال است که در کنار سایر قوا اقدامات گسترده‌ای در حمایت از تولید استان دارد.

 وی یادآور شد: در سالی که گذشت با بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان تلاش کرده تا موانع را از پیش روی واحد‌های تولیدی مرتفع کند و در سال جدید نیز در عمل به دستور رهبر معظم انقلاب به مانند همیشه این حمایت‌ها را از شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha