اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی + عکس
کد خبر: 4049232
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی + عکس

طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی به نام سفره‌های آسمانی در منطقه محروم غرب استان اصفهان از سوی دارالقرآن اهل‌بیت(ع) آغاز شد.

جلسه قرآنبه گزارش ایکنا، در راستای ترویج فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) و انس بیشتر مردم با قرآن، طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در منطقه محروم غرب استان اصفهان از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی دارالقرآن اهل‌بیت(ع) آغاز شد.

در این طرح که به نام سفره‌های آسمانی شروع شده، بیش از ۲۰ روستای محروم استان با استفاده از ظرفیت ایجاد شده توسط این مؤسسه با تربیت مربیان قرآن کریم و با ایجاد ۲۰ پایگاه قرآنی در این روستاها، جلسات ختم قرآن را راه‌اندازی کردند.

در مناطق مختلف شهرستان داران و همچنین شهر دامنه و روستاهای موغان، خویگان، سفتجان، ننادگان، دهق، درختک، نهرخلج، بادجان و ... این طرح اجرا می‌شود.

ختم روزانه قرآن کریم، فراگیری احادیث و احکام، نکات و قواعد روخوانی و روان‌خوانی، تصحیح قرائت و اذکار  نماز و ترویج سبک زندگی قرآنی از برنامه‌های این دوره است.

با برنامه‌ریزی انجام شده این آموزش‌ها بعد از ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت. 110 خانه قرآن و شعبه روستایی در مناطق مختلف کشور از سوی مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) ایجاد خواهد شد، این پایگاه‌ها در راستای عمل به وعده ساخت خانه‌های قرآن است که وظیفه آن بر عهده مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) شعبه موغان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha