فعالیت 1352 کانون فرهنگی در مساجد آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4050630
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

فعالیت 1352 کانون فرهنگی در مساجد آذربایجان‌غربی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۳۵۲ کانون فرهنگی هنری در استان فعالیت دارد و اجرای برنامه‌هایی نظیر طرح پیوند سه‌میم (منزل، مدرسه، مسجد)، طرح ملی (سه‌شنبه‌های تکریم)، طرح قرآنی( تلاوت نور) به عنوان فعالیت‌های مشارکتی شاخص کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام اباذر بیگی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های مساجد به عنوان مردمی‌ترین نهاد استفاده کرد و  فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جهت تعامل، همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی در اجرای برنامه‌های مساجد است.

وی افزود: تبیین جایگاه و نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهم است و یک هزار و ۳۵۲ کانون فرهنگی هنری در استان فعالیت دارد و اجرای برنامه‌هایی نظیر طرح پیوند سه میم (منزل، مدرسه، مسجد)، طرح ملی (سه‌شنبه‌های تکریم)، طرح قرآنی( تلاوت نور) به عنوان فعالیت‌های مشارکتی شاخص کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی بیان کرد: در بیشتر مواقع، دانش‌آموزان در منزل با والدین همراه هستند و مدرسه نیز برای دانش‌آموزان به‌عنوان خانه دوم بوده و در مسجد هم با حضور مومنین فضای معنوی خاص حاکم  است؛ از سوی دیگر اقامه نماز در این مکان‌ها سبب می‌شود که دانش‌آموزان علاوه بر اجرای فرائض الهی، بعد اجتماعی و مشارکتی خود را تقویت کنند و به این ترتیب آسیب‌های اجتماعی کمتری را در آینده شاهد باشیم.

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی هم در این دیدار گفت: سه نهاد مدرسه، خانواده و مسجد از اثرگذارترین نهادهای تربیتی هستند و ایجاد هماهنگی، همکاری و تعامل مثبت و سازنده بین نهادهای مدرسه، خانواده و مسجد به منظور رسیدن به اهداف تربیت دینی ضرورت تام دارد.

وی تصریح کرد: مدرسه و دو نهاد دیگر یعنی خانواده و مسجد در انجام دادن وظایف تربیتی و پرورش مسائل دینی، مکمل یکدیگرند و پیوند و ارتباط نزدیک مدرسه با خانواده و مسجد و دیگر متصدیان امور فرهنگی و تربیتی با یکدیگر، درواقع پیوند استوانه‌های تربیت صحیح و منطقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت جهت همکاری با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد تحقق هدف غایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر رساندن دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام
captcha