یک قاتل گلستانی به حرمت شب‌های قدر بخشیده شد
کد خبر: 4052333
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

یک قاتل گلستانی به حرمت شب‌های قدر بخشیده شد

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: یک قاتل که چهار سال قبل دوست خود را به قتل رسانده بود با گذشت اولیای دم و به حرمت امام علی‌(ع) و شب‌های قدر بخشیده شد.

حیدر اسیابی رئیس دادگستری گلستان به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان حیدرآسیابی، رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: محکوم به قصاص، سال ۱۳۹۷ در پی دعوای لفظی در یکی از روستا‌های کمالان سبب مرگ دوست صمیمی خود شده بود که با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

آسیابی افزود: در یکسال‌ گذشته بار‌ها ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف برای بخشش قاتل، پادرمیانی کردند، اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شب گذشته در سومین شب از لیالی قدر بار دیگر نشستی با حضور بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف در زندان گرگان برگزار شد که این بار اولیای دم به حرمت امام علی‌(ع) و شب‌های قدر، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

‌آسیابی با بیان این که نخستین بخشش محکوم به قصاص در سال جدید ثبت شد، افزود: سال گذشته ۲۱ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

آسیابی افزود: همچنین در قالب پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با گذشت شاکیان و کمک خیران ۱۵۴ بدهکار که در آستانه ورود به زندان بودند آزاد شدند.

جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان هم گفت: تلاش همکاران ما در جلب رضایت اولیای دم در پرونده‌هایی است که محکومان ناخواسته و اتفاقی مرتکب قتل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha