محو اسرائیل از صفحه روزگار به یک واقعیت تبدیل شده است
کد خبر: 4053478
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
سردار سلامی:

محو اسرائیل از صفحه روزگار به یک واقعیت تبدیل شده است

فرمانده کل سپاه با اشاره به کلام امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه « اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» گفت: این نقطه آغاز یک سیاست بلند، یک راهبرد قوی و جدی بود؛ این عبارت به قدرت و واقعیت تبدیل شد و در سطح هدف و آرمان و آرزو باقی نماند.

سردار سلامی فرمانده کل سپاه

به گزارش ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز 9 اردییبهشت، در سخنرانی راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران، گفت: روز جهانی قدس میراث ماندگار حضرت امام خمینی (ره) است که در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب شکوهمند خود با ابتکاری اعجاز و حکمتی الهی و بالغه با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان قدس شریف و فلسطین را از فراموش شدگی، غربت غم انگیز و مظلومیت خارج کرد و از آن روز تا به امروز سیمای فلسطین هر روز درخشان‌تر و برجسته‌تر و جذاب‌تر در صحنه سیاسی عالم در حال حرکت است و بعد از دوران باشکوه امامت امام راحل مان بیرق حمایت از نهضت فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم به دست رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام سید علی خامنه‌ای این نائب امام زمان‌مان برافراشته ماند و حرکت داده شد.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: از آن زمان حضرت امام خامنه‌ای، رهبر انقلاب، با ابتکاری در امتداد ابتکار امام خمینی (ره) با تشکیل نیروی قدس سپاه به ایجاد شاکله قدرت و امتداد انقلاب اسلامی در سایر بلاد اسلامی با هدف در تنگنا قرار دادن رژیم صهیونیستی و به اذن خداوند در آینده‌ای نزدیک به حذف این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم اهتمام کرد.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه تشکیل اسرائیل گفت: ۷۴ سال پیش از سال ۱۹۴۸ میلادی که با توطئه جهانی انگلیسی و بعد‌ها با امتداد این توطئه جهانی از سوی آمریکا نقشه سیاسی جدیدی برای زخم نمودن پیکر جهان اسلام طراحی شد. به تعبیر نخست وزیر سال‌های اول قرن بیستم انگلستان در آن سال‌ها همه آبراهه‌های راهبردی جهان در منطقه جهان اسلام واقع شده است و ذخایر زیرزمینی همان جاست و اگر جای پایی در آنجا نداشته باشیم باید قید سیادت و آقایی بر جهان را بزنیم و از سیادت بر عالم چشم‌پوشی کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه این عبارت کوتاه، شد فلسفه یک توطئه شوم برای جهان اسلام، گفت: مستکبران خنجری به نام رژیم جعلی صهیونیستی را در پهلو و پیکره جهان اسلام فرو بردند تا با ایجاد یک زخم ترمیم ناپذیر و یک سمبل امنیتی و سیاسی که امتداد سیاست‌های غرب در جهان اسلام است بتوانند بر این جغرافیای ثروت و موقعیت مسلط شوند و از آن روز تا به امروز سیاست‌های آمریکا، انگلیس و بخشی از کشور‌های اروپایی حامی این توطئه بوده است.

سردار سلامی اظهار کرد: صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها را از خانه‌هایشان آواره کردند و به جای آن حادثه جعلی هولوکاست را برجسته ساختند تا فلسفه‌ مصنوعی برای جا دادن در قلب جهان اسلام پیدا کنند اما وقتی انقلاب اسلامی ظهور کرد و خورشید امامت امام(ره) از افق ایران طلوع کرد، فلسطین یک حامی قدرتمند پیدا کرد، زنده شد؛ جهاد در فلسطین زنده شد.

وی افزود: امام (ره) فرمود اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود؛ این فقط یک عبارت ساده نبود، این نقطه آغاز یک سیاست بلند، یک راهبرد قوی و جدی بود. این عبارت به قدرت و واقعیت تبدیل شد و در سطح هدف و آرمان و آرزو باقی نماند.

سردار سلامی اظهار کرد: از 74 سال پیش به این سو با معماری آمریکا و مهندسی اروپا و کشورهای مرتجع عرب متحد آمریکا و رژیم صهیونیستی، 38 طرح برای حفظ بقای این رژیم طراحی شد؛ از کمپ دیوید در دوران کارتر گرفته تا پیمان‎های اسلو، مادرید، وایریور، مریلند، شرم الشیخ و بعد معامله قرن و نقشه راه و امروز طرح صلح آبراهام، اما فلسطینی ها به این حقیقت رسیدند با کاغذپاره ها نمی‌توان امنیت، استقلال، بازگشت به سرزمین مادری را آرزو کرد، نمی‌توان با ظالمان سازش کرد.

فرمانده کل سپاه ابراز کرد: وقتی که فلسطینی ها در قلت قدرت هستند نمی‌توان با قطعنامه‌ها و پیمان‌نامه‌های سازش با ظالمان به امنیت، استقلال و حریت و آزادی رسید. این درس بزرگی است که تاریخ به همه ما داده است و امامان بزرگ انقلاب ما بر این حقیقت مسلم و واضح عالم کاملا بصیر، حکیم و آگاه هستند که هرگز سازش با ظالم راه زیستن امن و آزاد نیست، هرگز مستکبران راه غلبه بر خودشان را به ما نمی‌آموزند.

وی تصریح کرد: این منطق روح جهاد را در فلسطین و در لبنان و در اقصی نقاط جهان اسلام علیه مستکبران و غاصبان برانگیخت؛ این تفکر که راه سعادت مسلمانان در مقابل مستکبران از مسیر جهاد عبور می‌کند. دشمن زبان شمشمیر را خوب می‌فهمد. او به منطق قدرت معتقد است، او می‌داند که با قوی شدن می‌توان پیروز شد، به قدرت احترام می‌گذارد و این سررشته نقشه راهی بود که امامان انقلاب ما به خصوص در این دوران طولانی امامت و پیشوایی رهبر عزیز و عظیم‌الشأن مان موجب شکل‌گیری یک نقشه راه جدی شد.

سردار سلامی اظهار کرد: او بهترین، قدرتمندترین و مدبرترین فرمانده خود را برای هدایت نهضت مقاومت در جهان اسلام منصوب کرد. پرچمدار مقاومت، حاج قاسم شهید، که توانست در فاصله‌های زمانی اندکی در اقصی نقاط جهان اسلام جوانان را به جهاد دعوت کند، آنها را سازماندهی کند و سد مستحکمی در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دهد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: از آن روز تا به امروز دیگر ارتش صهیونیستی در هیچ جنگی پیروز نشده است. دقت کنید، توجه کنید، قبلا صهیونیستها بی‌رحمانه قتل عام می ‌کردند اما امروز به نقطه‌ای رسیدند که حتی مجروح شدن یک فلسطینی برای آنها عقویب فراوانی دارد. دیگر فصل آن فجایع غم انگیز برای فلسطین گذشته است. فلسطین از دستهای خالی عبور کرده است. فلسطین مسلح است. مردانش در میانه میدان آماده نبرد هستند و اسرائیل در حال فروپاشیدن است.

سردار سلامی تأکید کرد: به شما می‌گویم، اسرائیلی‌ها سخن من را می شنوند، به آنها می‌گویم: شما که فکر می‌کردید لایه‌های ضخیم امنیت می‌تواند امنیتی‌ترین رژیم عالم را، که مثل یک پادگان است، از خطر حملات فلسطینی‌های قهرمان نجات دهد، دیدید شهیدان محمد حسین، فتحی حازم و ضیا چگونه در قلب سرزمین‌های سال 1948 در یک شب یک فلسطینی تمام ارتش و قوای امنیتی او را شکست داد. شما دیدید چگونه کشتی‌هایتان در دریا می خورد. شما بهتر از من می‌دانید.

وی اضافه کرد: شما شلیک هزاران راکت نیروهای فلسطینی را در «سیف القدس» دیدید و ناتوانی گنبد آهنین‌تان را، شما همانند اژدها و شیر حزب الله را مسلط در شمال سرزمینی که اشغال کرده‌اید می‌بینید، شما محاصره در قلب جهان اسلام را حس می‌کنید، شما در هم شکستگی نظام سیاسی‎تان را می‌بینید، شما پارگی نظام اجتماعی‌تان را می‌بینید، شما می‌بینید دیگر آمریکا تکیه‌گاه مطمئنی برای شما نیست؛ او به بیت عنکبوتی تبدیل شده است. بیت‌الابیض، کاخ سفید، امروز به همراه نظام امنیتی شما یک لانه عنکبوتی است؛ «إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ» (و در حقيقت -اگر مى‌دانستند- سست‌ترين خانه‌ها همان خانه عنكبوت است.)

سردار سلامی بیان کرد: شما می‌بینید آمریکا از افغانستان می‌گریزد، از عراق در حال گریختن است، در حاشیه سیاست‌های منطقه جای دارد و دیگر نمی‌تواند به شما کمک کند. آمریکا برای شما همانند آمبولانسی است که بعد از اینکه مریض می‌میرد به فریادش می رسد.

وی ابراز کرد: به شما می گویم شرارت‌هایتان را خاموش کنید. شما می‌دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم. پاسخ‌های ما دردناک است. شرایط را برای محو خود فراهم می‌کنید. ما شما را رها نمی‌کنیم. منتظر باشید، پاسخ‌های ما را دیده‌اید. اگر کوچکترین عمل جاهلانه و شرارت‌آمیزی از شما سر بزند، بهتر از من می‌دانید که چه به سرتان خواهد آمد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: به فلسطین قهرمان، به فلسطین عزیز هم می‌گویم؛ ادامه بدهید، نصر الهی با شماست. شما متحد هستید چه در کرانه، چه در غزه، چه در صحن مبارک مسجدالاقصی، که خداوند آن را و حولش را و پیرامونش را مبارک گردانید. مطمئن باشید دشمن شما به سمت اضمحلال و زوال است و قدرت شما در حال جان گرفتن. ما با شما همیشه هستیم. فلسطین در قلب ماست؛ ما، جهان اسلام، همه سرنشینان یک کشتی هستیم و با هم برای مقابله با استکبار جهاد می‌کنیم. جهاد راز سعادت ماست. سربلند و موفق و پیروز باشید به اذن خدای متعال.

انتهای پیام
captcha