امنیت شغلی و پرداخت به موقع حقوق کارگران در اولویت قرار گیرد
کد خبر: 4053551
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

امنیت شغلی و پرداخت به موقع حقوق کارگران در اولویت قرار گیرد

امام‌جمعه ارومیه گفت: چرخ اقتصاد و تولید به دست کارگران می‌چرخد و کارفرمایان و دولت باید نسبت به پرداخت به موقع مزد و حقوق کارگران اهتمام ویژه داشته و اطمینان شغلی از بابت تامین معیشت و آینده کارگران باید از سوی دولت، مجلس و خود کارفرمایان تامین شود.

سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه ۹ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امام راحل آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس معرفی کرد تا مسئله فلسطین و قدس فراموش نشود و این روز  برای مسلمانان اهمیت دارد و حمایت از مظلوم به ویژه مسلمانان مظلوم جزو وظایف و تاکیدات دین اسلام است که برای مسلمانان فراغ از دین و نژاد اهمیت دارد.

وی افزود: خداوند در قرآن فرمود:« مسلمانان باید در راه خداوند قیام کنند و برای رهایی از ظالمان قیام و تلاش کنند» و این وظیفه برای مسلمانان است که در برابر دشمنان و ظالمان قیام کرده و از مظلومان دفاع کنند.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: عدالت امام علی(ع) برای تمام محققان و اندیشمندان در تمام ادیان الهی اثبات شده و در وصیت خود به صراحت اعلام می‌کند که باید برای همیشه دشمن ظالم و یاور و همراه مظلوم باشیم و افرادی که از مستصعفین حمایت نمی‌کنند خارج از دین بوده و دشمن اسلام هستند.

وی ادامه داد: کسانی که با رژیم صهیونیستی دست دوستی داده‌ و با آن‌ها معاهده امضا کردند دشمن آشکار دین و مسلمانان شده‌اند که باید با آن‌ها مبارزه کرد.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد:  یازدهم اردیبهشت به عنوان روز کارگر نامگذاری شده و جایگاه کارگران را در جامعه بسیار مهم است زیرا چرخ اقتصاد و تولید به دست آن‌ها می‌چرخد و کارفرمایان و دولت باید نسبت به پرداخت به موقع مزد و حقوق کارگران اهتمام ویژه داشته و اطمینان شغلی از بابت تامین معیشت و آینده کارگران باید از سوی دولت، مجلس و خود کارفرمایان تامین شود.

وی گفت: فعالیت و کار در زندگی اهمیت فراوانی دارد و  در تعالیم اسلامی نیز به این موضوع اشاره شده که اجر و پاداش تلاش کنندگان در راستای کسب روزی حلال کمتر از جهاد کنندگان نیست و تنبلی و سستی در دین اسلام نکوهیده شده و بسیار ناپسند بوده و باید فرهنگ کار و حمایت از کارگران باید در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام قریشی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان فرمودند:« آرمان‌زدایی و تبدیل کردن دانشگاهیان به انسان‌های بی‌تفاوت توسط آمریکا و جایگزینی آرمان و ایدئولوژی خودشان از اهداف دشمن است که باید مدنظر مسئولان دانشگاه باشد»، دانشجویان و اعضای دانشگاه نباید به انسان‌های بی تفاوت تبدیل شوند بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به تبدیل دانشگاه به محل جهت‌دهی به افکار و آرمان‌های مردم تلاش ویژه داشته باشند. 

وی ادامه داد: هر سرپرست خانواده باید زکات فطره خود و خانواده‌اش را از اذان مغرب آخرین روز رمضان تا ظهر روز عید فطر پرداخت کند که مبلغ آن برای هر فرد ۴۰۰هزار ریال براورد شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha