متروکه ماندن ساختمانی وقفی با نیت فعالیت‌های مذهبی + عکس
کد خبر: 4055147
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

متروکه ماندن ساختمانی وقفی با نیت فعالیت‌های مذهبی + عکس

ساختمان موقوفه متروکه‌ شهر وحدتیه که می‌تواند محلی برای گسترش فرهنگ قرآنی در این شهر باشد، این روزها مورد مناقشه قرار گرفته است.

متروکه ماندن ساختمانی وقفی با نیت فعالیت‌های مذهبی + عکسبه گزارش ایکنا، ساختمانی دوطبقه در شهر وحدتیه شهرستان دشتستان که روزی قرار بود طبق نیت واقف به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اختصاص داده شود، اما بعد از سال‌ها متروکه ماندن این‌ روزها موضوع مناقشه قرار گرفته است.

این ساختمان روبه‌روی موسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت مصباح‌الهدی وحدتیه جنب حسینیه اعظم شهر وحدتیه واقع شده است.

زمین این موقوفه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان بوشهر به منظور احداث مکانی برای اجرای امور قرآنی و فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار می‌شود، اما بعد از چند سال وقفه و عدم تخصیص بودجه برای احداث، زمین به اداره اوقاف عودت داده می‌شود و اوقاف نیز آن را به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به عنوان پیمانکار واگذار می‌کند که از محل اعتبارات شرکت نفت و فرمانداری ساختمان بنا می‌شود.

اما حالا بعد از گذشت سال‌ها و دو بار افتتاح آن با حضور مسئولان، ساختمان به متروکه‌ و محلی برای جولان سارقان مبدل شده است، سرقت درب‌ها، شیر‌آلات، پریزهای برق و ... تنها گوشه‌ای از سرقت‌های انجام شده در این موقوفه‌ای است که با نیت خیر وقف و با پول بیت‌المال ساخته شده است.

این ساختمان سال 98 پس از افتتاح به اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد جهت تشکیل کانون فرهنگی و قرآنی تحویل داده می‌شود، اما در این سه سال اداره آموزش و پرورش منطقه اقدامی انجام نمی‌دهد.

در ماه‌های اخیر به پیشنهاد لیلا معرفت، مدیر مؤسسه مصباح‌الهدی مبنی بر اختصاص این ساختمان متروکه به فعالیت‌های قرآنی از سوی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان بوشهر در خصوص مشکل ساختمان کنونی بازدیدی انجام و با شورا و شهردار تماس گرفته شد و با وجود قول مساعد اما همکاری صورت نگرفت.

اتحادیه مؤسسات قرآنی استان در خصوص این ساختمان اقداماتی از جمله تماس و جلسه با مدیر کل آموزش و پرورش استان، جلسه و نشست با مدیرکل نوسازی استان، جلسه و نشست با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، تماس با رئیس شورای اسلامی شهر وحدتیه و طرح موضوع با سرپرست فرمانداری دشتستان را انجام داده است.

به گفته محمد ادیب‌نیا، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان با توجه به اینکه موسسات پویایی در سطح استان بوشهر فعالیت دارند که فضای مناسبی برای انجام فعالیت‌های قرآنی ندارند؛ شناسایی و احصاء این نوع فضاها که به نوعی متروکه شده و به آن آسیب می‌رسد می‌تواند پایگاه مناسبی برای انجام فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی شود.

بی‌توجهی مسئولان به این ساختمان در واقع بی‌توجهی و غفلت به اموال دولتی است و نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود. مدیر موسسه قرآنی مصباح‌الهدی وحدتیه با وجود پیگیری و مکاتبات با مسئولان جهت واگذاری آن به فعالیت قرآنی اما مورد بی‌توجهی واقع شده است.

خبرگزاری ایکنا آماده دریافت پاسخ مسئولان است.

انتهای پیام
captcha