از گیلان به قطب عالم امکان؛ سلام فرمانده!
کد خبر: 4056456
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

از گیلان به قطب عالم امکان؛ سلام فرمانده!

شاعر سرود سلام فرمانده بیان کرد: دغدغه مجموعه «ماح» این بود که کلماتی در ضمیر ناخودآگاه کودکانمان جای گیرد که دارای بار معنوی باشد و چه چیزی بهتر از سلام به امام زمان(عج)، که الحمدلله این روزها ورد زبان پیر، جوان و کودک جامعه شده و همه سلام فرمانده می‌خوانند.

سیدمهدی بنی‌هاشمی شاعر

سیدمهدی بنی‌هاشمی، شاعر نماهنگ محبوب «سلام فرمانده» در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان با اشاره به محبوبیت این نماهنگ در میان آحاد مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان، بیان کرد: ایده پروژه سلام فرمانده که با رمز تمرین ظهور به بهانه سرود، شکل گرفت یک هم‌اندیشی مشترک میان حجت‌الاسلام سعید نعیمی، تهیه‌کننده اثر، ابوذر روحی، تک‌خوان گروه و بنده بود که بعد از بازخوردهای مثبت نماهنگ «رفیق شهیدم»، تصمیم گرفته شد اثری بهتر و فراگیرتر خلق شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این بود که این کار هم از نظر محتوا و ملودی جذاب‌تر باشد و هم بتواند موجی در جامعه ایجاد کند، اذعان کرد: خلأ نبود سرود شاد ارزشی برای قشر مذهبی و کودکان در جامعه احساس می‌شد. ترانه سلام فرمانده هم با هم‌اندیشی بین بنده و ابوذر روحی بود و ایشان در بحث شعر نیز صاحب‌نظر و استاد هستند. پس از یک ماه تمرکز بر روی ابیات و کلمات این سرود، کار تولید شد که الحمدلله با بازخورد خوبی از سوی جامعه مواجه شد.

شاعر سرود سلام فرمانده، دیده‌ شدن این اثر را از الطاف امام زمان(عج) دانست و بیان کرد: در واقع تیم ما پیش‌بینی می‌کرد که این اثر به‌دلیل جذابیت‌های شعری و موسیقیایی، ملودی مثل ترفند تکرار و قرینه‌سازی و... بیش از اثر پیشین دیده شود ولی این حجم از استقبال و محبوبیت، بی‌تردید از عنایات صاحب اثر، حضرت مهدی موعود(عج) است. ان‌شاءالله این حرکت ادامه خواهد داشت و در ادامه مسیر با انگیزه‌ای مضاعف به تولید آثار فرهنگی دیگری از این دست خواهیم پرداخت.

بنی‌هاشمی به معرفی این گروه فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: جبهه فرهنگی هنری ماح(ملت امام حسین)، به مدیریت حجت‌الاسلام سعید نعیمی در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرستان لنگرود استان گیلان و در راستای فرمان آتش به‌اختیار مقام معظم رهبری، شروع به فعالیت کرد. در طول یک سال گذشته کارهای فرهنگی هنری بسیاری از جمله ضبط برنامه‌های تلوزیونی، نریشن و شعرخوانی، برگزاری تعزیه و نمایش مذهبی در شهرستان، کلاس‌های گوناگون مداحی و بازیگری و ساخت نماهنگ‌های سرود با موضوعات مختلف و... انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه دلسوزی و ریزبینی مدیریت مجموعه ماح باعث شد که بتوانیم بعد از یک سال آزمون و خطا در ساخت نماهنگ، به تولید «سلام فرمانده» دست یابیم، یادآور شد: در ابتدا یک کارگروه تشکیل شد و نقشه راه ترسیم شد. برای تأثیرگذاری بیشتر اثر از ابوذر روحی که یکی از مداحان شناخته‌ شده گیلان و استاد کلاس مداحی مجموعه هستند دعوت به همکاری در سرود شد که ایشان نیز با اخلاص همیشگی خود، حضور در این عرصه فرهنگی را نیز پذیرفتند. همچنین همکاری کودکان گروه سرود و خانواده‌های عزیزشان بسیار جای تشکر و قدردانی دارد.

این شاعر و نویسنده گیلانی هدف این اثر را تأثیرگذاری مثبت بر نسل کودک و نوجوان جامعه دانست و تصریح کرد: در جنگ تمام عیار فرهنگی، دشمنان ما از ظرفیت تاثیر موسیقی بر روی نسل جدید برای انحراف جامعه و اثرگذاری بر ذهن کودکان استفاده می‌کنند. ما نیز بر آن شدیم پاسخ آنان را با یک اثر جذاب متقابل و حتی بالاتر بدهیم و اندیشه ناب مهدویت را در این قالب به جامعه تزریق کنیم.

وی ادامه داد: دغدغه ما این بود که کودکان ما در مدارس به جای تکرار اشعار سخیف و بعضا مستهجن، کلماتی را تکرار کنند و در ضمیر ناخودآگاهشان جای گیرد که دارای بار معنوی باشد و چه چیزی بهتر از سلام به امام زمان(عج) که الحمدلله این روزها ورد زبان پیر، جوان و کودک جامعه شده و همه سلام فرمانده می‌خوانند.

این شاعر ارزشی به بازخوردهای داخلی و خارجی این اثر اشاره کرد و افزود: از همان روزهای نخست پخش نماهنگ، بسیاری از صاحب‌نظران داخلی به تشویق و تمجید پرداختند و مدیران صداوسیما نیز پای کار آمدند و حمایتشان باعث بیشتر دیده شدن این کار شد. خانواده‌های بسیاری از سرتاسر کشور از کودک خود در حال بازخوانی این نماهنگ فیلم می‌فرستند و در شهرهای زیادی پویش راه اندازی شد تا جایی که با موج مثبت ایجاد شده، شبکه سوم سیما نیز پویشی با نام سلام فرمانده تشکیل داد.

وی افزود: همچنین بازخوردهای مثبت فراوانی از خارج از کشور نیز دریافت کردیم. برخی از کشورهای همسایه مثل سوریه، لبنان و عراق درخواست زیرنویس این کار را داشته و حتی یک نهاد فرهنگی شیعه در کشور فرانسه هم درخواست ترجمه سرود به زبان فرانسوی را داشت. هموطنان بسیاری هم از کشورهای مختلف مثل آلمان، هلند، انگلیس و... از همخوانی با این نماهنگ کلیپ ارسال می‌کنند که نشان از نفوذ بالای این اثر دارد. البته واکنش منفی هم از جانب شبکه‌های معاند ضدانقلاب داشتیم که نشان‌گر میزان اثرگذاری این کار است و اتفاقا باعث خوشحالی ماست و ثابت می‌کند که جبهه و هدف را درست انتخاب کردیم که احساس خطر کردند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۳:۱۹
0
0
بسیار عالی بود زیباترین شعرکودکانه در مورد امام زمان عج بود که شنیدم
captcha