استقبال رسمی رئیس‌جمهور از امیر قطر
کد خبر: 4056528
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

استقبال رسمی رئیس‌جمهور از امیر قطر

مراسم رسمی استقبال از تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با حضور رئیس‌جمهور در مجموعه سعد آباد تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ظهر امروز پنجشنبه، 22 اردیبهشت از تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، در مجموعه سعد آباد تهران استقبال کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر قرار است در سفر یک روزه خود به ایران، با رییس جمهور در خصوص توسعه مناسبات و ارتقای سطح همکاری‌های تهران- دوحه گفت‌وگو و رایزنی کند.

گروه‌های اقتصادی قطری امیر قطر را در این سفر همراهی می‌کنند.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر عصر امروز در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور اظهار کرد: روابط ایران و قطر یک روابط مستحکم و استوار است و این روابط مبتنی بر حسن همجواری و سفر اخیر آقای رئیس جمهور رئیسی به قطر یک گام بسیار مهمی بود.

وی افزود: هدف حضور من امروز در اینجا این است که تاکید کنم که این روابط باید مستحکم‌تر از گذشته باشد.

امیر قطر گفت: امروز در رابطه با مسائل مختلف به گفت‌وگو نشستیم و در خلال گفت‌وگوها بر این نکته تاکید داشتیم که حل اختلافات در منطقه فقط از طریق گفت‌وگو میسر است.

امیر قطر گفت: معتقدیم گفت‌وگو راه حل اصلی مذاکرات وین است.

وی تصریح کرد: درباره مسائل منطقه‌ای و پیرامون چند پرونده، بحث و تبادل نظر کردیم. موضوع اصلی درباره فلسطین بود. البته درباره سوریه، عراق و یمن هم گفت‌وگو داشتیم. اعتقاد ما این است که مشکلاتی که در این کشورها وجود دارد، باید از طریق راه حل های عادلانه و جامع، حل و فصل شود.

امیر قطر با اشاره به کشته شدن خبرنگار فلسطینی، بیان داشت: درباره مسئله فلسطین جا دارد مراتب تسلیت خود را به خانواده خانم شیرین ابوعاقله که توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید، تقدیم کنم.

تمیم بن حمد افزود: تأکید می‌کنیم مرتکبان این جنایت باید مجازات شوند و جهان نباید با این حادثه براساس معیارهای دو گانه برخورد کند.

وی تأکید کرد: در مورد مذاکرات وین هم باید بگویم قطر همواره نگاه مثبتی نسبت به این گفتگوها داشته و ما باور داریم گفتگو راه حل حل وفصل این مسئله است.

امیر قطر بیان کرد: همچنین باید بگویم مسابقات جام جهانی در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. ما از همه ایرانیانی که علاقه‌مند هستند در این رویداد حضور پیدا کنند و از نزدیک شاهد مسابقات تیم ملی کشورشان باشند، استقبال می‌کنیم و به همه خوشامد می‌گوییم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با اشاره به برگزاری جام جهانی 2022، گفت: جام جهانی حتماً یک رویداد استثنایی خواهد بود و در پایان از رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمک‌هایی که برای موفقیت در برگزاری جام جهانی به ما کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha