فلسفه حمایت رهبری از دولت‌ها؛ جلوگیری از هجمه مغرضان و ایجاد اطمینان خاطر در مسئولان
کد خبر: 4057329
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
حجت‌الاسلام ابراهیمی مطرح کرد:

فلسفه حمایت رهبری از دولت‌ها؛ جلوگیری از هجمه مغرضان و ایجاد اطمینان خاطر در مسئولان

عضو جامعه روحانیت مبارز حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها را یک سنت حسنه‌ با پشتوانه عقلی و منطقی از دوران حضرت امام (ره) دانست و گفت: فلسفه حمایت‌های رهبری از دولت‌ها این است که هم جلوی جریان‌های مغرض و هم جلوی افراد ناآگاه را که ممکن است در دام مغرضان بیفتند، بگیرند و هم اینکه با یک امنیت خاطر و اعتماد به نفس مطلوبی به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود بپردازند و در عین حال دولت‌ها را نیز به شنیدن انتقادات دلسوزانه تشویق می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره فلسفه سیره و مشی مدیریتی رهبر معظم انقلاب در حمایت از دولت‌ها به ویژه در هنگام اجرای تصمیمات حساس و تحولی در کشور گفت: در زمان امام راحل، ایشان از مسئولان اجرایی حمایت کامل می کردند و هر کجا بین دولت و مجلس و یا ارگان‌های دیگر اختلافی واقع می‌شد ایشان در اغلب موارد از دولت حمایت می‌کردند و این یک سنت حسنه با یک پشتوانه عقلانی و منطقی است.

وی افزود‌: رهبر معظم انقلاب زمانی فرمودند کار اجرایی سخت و پیچیده است و لذا باید از مسئولان اجرایی حمایت کرد و براین مبنا تمام دولت‌هایی که در زمان زعامت مقام معظم رهبری روی کار آمدند مورد حمایت ایشان بودند؛ از دولت‌های اصلاح‌طلب گرفته تا دولت‌های اصولگرا و این حمایت تا آخرین روز و لحظه مسئولیت این دولت‌ها تداوم داشته است.


بیشتر بخوانید:


حجت‌الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: در واقع اگر این حمایت‌های رهبری نباشد آنقدر مطالبات مردم و انتقادات جریان رقیب دولت زیاد است که دولت‌ها قادر به ادامه مسیر فعالیت اجرایی نیستند. به عبارتی فلسفه حمایت‌های رهبری از دولت‌ها این است که هم جلوی جریان‌های مغرض و هم جلوی افراد ناآگاه را که ممکن است در دام مغرضان بیفتند، بگیرند و در این میان همواره سعی می‌کنند دولت‌ها را به شنیدن انتقادات سازنده و دلسوزانه تشویق کنند تا دولت‌ها نیز اشتباهات خود را اصلاح کنند.

دولت سیزدهم با سختی بیشتری کار را آغاز کرده است

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در مجموع این حمایت‌های رهبری موجب شده دولت‌ها با یک امنیت خاطر و اعتماد به نفس مطلوبی به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود بپردازند. امروز حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با سختی بیشتری نسبت به دولت‌های پیشین مواجه است زیرا در آغاز فعالیت دولت، این جراحی اقتصادی را آغاز کرده در حالی که اگر بنا بر عافیت‌طلبی بود می‌توانست در اواخر دوره دولت خود آغاز کند.

وی ابراز کرد: متأسفانه در جریان ارز ترجیحی، یک سری افراد از این ارز 4200 تومان حداکثر سوء استفاده کردند و از دولت این ارز را گرفتند و گاهی اوقات کالا وارد کردند و گاهی هم نکردند و زمانی هم که این کالاها را وارد کردند به انبارهایی انتقال دادند و به دست عامه مردم نرسید و مردم همان کالا را با چند برابر قیمت از بازار خریداری کردند و این ارز نتوانست مشکل معیشتی مردم را حل کند.

کوتاهی دست دلالان و قاچاقچیان

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: امروز حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت برای این است تا دولت در این جراحی اقتصادی که ممکن است با مخاطرات و مشکلاتی زیادی همراه باشد، به موفقیت برسد. اقدام دولت از این جهت بسیار خطیر و بزرگ است که می‌خواهد دست سودجویان، دلالان و قاچاقچیان را از معیشت مردم کوتاه کند و امروز اغلب همین‌ها هستند که مردم را تحریک به مقابله با این اقدام دولت می‌کنند اما اگر دولت به دنبال قطع ریشه فساد و سوء استفاده است باید این کار را با جدیت و بدون تزلزل انجام دهد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی درباره پیشنهاد خود به دولت برای اجرای بهتر و کم‌خطاتر این طررح گفت: به اعتقاد من کار خوب این است که ابتدا سازو کار اجرایی این طرح آماده و یارانه آن به مردم تخصیص داده شود و بعد این جراحی آغاز شود تا اعتماد و اطمینان خاطری در مردم ایجاد شده و معاندان نتوانند با فضاسازی در کشور بحران و چالش بیافرینند.

مسئولان حفظ آرامش مردم را اصل قرار دهند

وی ابراز کرد: اگر این جراحی قبل از عملی شدن سازو کار اجرایی این طرح شروع شود مشکل‌ساز خواهد شد و موجب التهابات در بین مردم می‌شود. مردم ما کشور و انقلاب و رهبری و دولت را دوست دارند و لذا لازم است دولت در همه مراحل مختلف اجرای این طرح حفظ آرامش مردم را اصل قرار دهد و مصوبه اخیر سران سه قوه در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موجب این آرامش خواهد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه هر جراحی باید آرام آرام انجام شود تا منجر به خونریزی بیمار نشود، گفت: البته اصل این تصمیم ضروری و بسیار خوب و مثبت است که در اجرا باید به ابعاد و جوانب آن توجه شود. اجرای درست و مطلوب این طرح به شکوفایی و سالم‌سازی فضای اقتصادی کشور و تقویت عدالت می‌انجامد و لذا چه کسانی که انقلاب را قبول دارند و چه کسانی که آن را قبول ندارند، به خاطر حفظ کشور و امنیت و آسایش مردم باید از دولت حمایت کنند تا دولت در اجرای این طرح موفق شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی درباره ضرورت توجه دولت و مجلس به نحوه اجرای طرح و پیگیری آن و انجام نظارت‌های بی‌وقفه تا پایان روند این طرح گفت: خوشبختانه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم با همه وجود به دنبال اجرای این طرح است و با روحیه پیگیرانه نمی‌گذارد این طرح در ادامه اجرا منحرف شود. امروز هماهنگی قوای سه‌گانه و حمایت سایر نهادها و قوا از دولت فرصت گرانبهایی است که قطعا رئیس‌جمهور از آن استفاده کرده و با مشورت با سایر قوا و کارشناسان و نخبگان موفق خواهد شد مشکلات اقتصادی را حل کرده و در تنگی معیشتی مردم گشایش ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha