قطر دریچه گسترش روابط فرهنگی ایران با جهان عرب باشد
کد خبر: 4057892
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

قطر دریچه گسترش روابط فرهنگی ایران با جهان عرب باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز، 28 اردیبهشت در دیدار با وزیر فرهنگ قطر در محل این سازمان گفت: ما گفت‌و‌گوهای فرهنگی زیادی در جهان انجام داده‌ایم و امروز امیدواریم قطر دریچه گسترش روابط فرهنگی ایران با جهان عرب باشد.

قطر دریچه گسترش روابط فرهنگی ایران با جهان عرب باشدبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز، 28 اردیبهشت با عبدالرحمن بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی، وزیر فرهنگ قطر در محل این سازمان در تهران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

ایمانی‌پور ضمن خیر مقدم به هیئت قطری گفت: وزیر فرهنگ قطر آشنایی خوبی با ایران دارد و امیدوارم سفر ایشان به ایران نتایج خوبی داشته باشد.

وی خطاب به وزیر فرهنگ قطر اظهار کرد: حضور شما در رأس وزارت فرهنگ قطر زمینه خوبی برای توسعه روابط فراهم خواهد کرد و ورود ایران به جایزه ترجمه «شيخ حمد» در قطر اتفاق خوبی در سال گذشته بود که امیدواریم تکرار شود.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور گفت: ما گفت‌و‌گوهای فرهنگی زیادی در جهان انجام داده‌ایم و امروز با قطر در زمینه فرهنگی گفت‌و‌گو می‌کنیم و امیدواریم قطر دریچه گسترش روابط فرهنگی ایران با جهان عرب باشد.


بیشتر ببینید:


وی افزود: دلیل انتخاب کشور قطر برای آغاز گفت‌و‌گوهای فرهنگی ایران با جهان عرب، وجود نخبگان و ظرفیت‌های فرهنگی گسترده در این کشور است.

تلاش الجزیره در پوشش جنایت‌های اسرائیل بی‌نظیر است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با اشاره به حضور خود در دفتر شبکه الجزیره در تهران به مناسبت شهادت ابوعاقله گفت: تلاش‌های این شبکه برای پوشش جنایات اسرائیل کم‌نظیر است.

ایمانی‌پور تأکید کرد: روابط ما با قطر صمیمانه و دیرینه است و این روابط منحصر به دولت‌ها نیست؛ بلکه ملت‌ها هم رابطه خوبی با هم دارند.

وی با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه فرهنگی مشترک دو کشور برای پیگیری و توسعه فعالیت‌های فرهنگی یادآور شد: در جریان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به قطر، توافقنامه دو کشور امضا شد و ما امروز مشتاقیم این توافقنامه عملیاتی شود.

قطر دریچه گسترش روابط فرهنگی ایران با جهان عرب باشد

ایمانی‌پور با اشاره به برگزاری جام جهانی 2022 در قطر بیان کرد: این رویداد بزرگ در آینده، فرصت خوبی برای توسعه روابط دو کشور است و امیدوارم شما فرصت معرفی ایران در این رویداد را فراهم کنید.

در ادامه این دیدار وزیر فرهنگ قطر طی سخنانی گفت: جام جهانی قطر تنها محدود به قطر نیست؛ بلکه مربوط به همه کشورهاست و رویدادی است که می‌تواند ملت‌ها را به هم نزدیک کند.

عبدالرحمن بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی با بیان این‌که ایران از نظر فرهنگی توسعه‌یافته است، افزود: مشارکت همیشگی ایران در نمایشگاه کتاب قطر نشانه این توسعه‌یافتگی است.

روابط فرهنگی کشورها؛ زمینه‌ساز روابط اقتصادی

وزیر فرهنگ قطر همچنین تصریح کرد: فرهنگ نقش مهمی در روابط کشورها دارد و بدون شک روابط فرهنگی کشورها، زمینه‌ساز دیگر روابط است و روابط اقتصادی و سیاسی از توسعه روابط فرهنگی نشئت می‌گیرد.

وی گفت: کتب زیادی از زبان فارسی به عربی و بالعکس ترجمه شده و مشارکت امروز ما در نمایشگاه کتاب تهران، نشانه علاقه‌مندی و رغبت ما به توسعه روابط فرهنگی است.

قطر دریچه گسترش روابط فرهنگی ایران با جهان عرب باشد

عبدالرحمن آل ثانی همچنین بیان کرد: بدون شک عوامل مشترکی در تعامل میان ما وجود دارد که مهم‌ترین آن دین اسلام است و ما برای تقویت روابط با ایران بسیار مشتاق هستیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره از سوی صهیونیست‌ها دل انسان‌ها را به درد آورد، تأکید کرد: موضع ایران در برابر این حادثه کاملا مشخص و بیانگر فرهنگ ایرانی بود و ما شهادت ابوعاقله را به خانواده وی و ملت فلسطین تسلیت می‌گوییم.

گفتنی است؛ وزیر فرهنگ قطر با هدف بررسی زمینه‌های تقویت و توسعه مناسبات و همکاری‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و رسانه‌ای روز گذشته، 27 اردیبهشت وارد تهران شد.

قطر دریچه گسترش روابط فرهنگی ایران با جهان عرب باشد

عبدالرحمن بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی به همراه هیئت قطری هم‌زمان با برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در کشورمان حضور یافته و قطر امسال مهمان ویژه این نمایشگاه است.

انتهای پیام
captcha