مردم مسئولان را در حوزه جمعیت امر به معروف کنند
کد خبر: 4058576
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
یادداشت

مردم مسئولان را در حوزه جمعیت امر به معروف کنند

یک فعال فرهنگی طی یادداشتی خواستار امر به معروف مسئولان از سوی مردم در حوزه جمعیت شد و گفت: با استفاده از ظرفیت مردمی می‌توان موج مطالبه‌گری ایجاد کرد تا مسئولان در سیاست‌گذاری‌ها مسیر نادرست گذشته را تکرار نکنند.

مردم مسئولان را در حوزه جمعیت امر به معروف کنند

به گزارش ایکنا، حوزه راهبردی جمعیت یکی از دغدغه‌های بزرگ مقام معظم رهبری است؛ جلال نقاشیان، فعال فرهنگی و جهادی در خصوص پیام اخیر مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت، طی یادداشتی که در اختیار ایکنا قرار داده است خواستار جوان‌سازی نیروی انسانی با استفاده از خرد و تجربه پیشکسوتان شد. 

در این یادداشت آمده است: افزایش نسل برای هر حاکمیت و جامعه‌ای یک سیاست راهبردی و استراتژیک است، با مطالعه پیام حضرت آقا و همچنین تأمل نسبت به فرمایشات معظم‌له، متوجه نگاه دلسوزانه‌شان به این مسئله می‌شویم تا جایی که ایشان می‌فرمایند: باید چاره‌جویی کرد برای نجات کشور از آینده هولناک، یا به‌طور کل در جای دیگر از این پیام عبارت فریضه را در خصوص افزایش نسل و همچنین جوان‌سازی نیروی انسانی کشور استفاده می‌کنند، این توصیه‌های دلسوزانه رهبری تبیینی نسبت به فرهنگ‌سازی این مسئله مهم توسط اصحاب رسانه و فعالان مردمی در جامعه ماست.

باید دقت کرد کلام حضرت آقا در این مسئله خطاب به فعالین فرهنگی ـ مردمی است که این خطاب جای تأمل و تأسف نسبت به مسئولین و سیاست‌گذاران فرهنگی اعم از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و نهادهای مرجع این مهم دارد.

در خصوص ضرورت رویکرد فعالان فرهنگی به مسئله مهم افزایش جمعیت، بهره‌مندی از توان نیروهای مردمی راهگشاست. با استفاده از ظرفیت مردمی می‌توان موج مطالبه‌گری در حوزه سیاست‌گذاری صحیح فرهنگی را آغاز و مبتنی بر شناخت فعالین از شرایط مردم مسئولین را هوشیار کرد تا در سیاست‌گذاری‌ها مسیر نادرست گذشته را تکرار نکنند و به نوعی امر به معروف و نهی از منکر که از آموزه‌های اصیل اسلام است نیز در جامعه و در این حوزه خاص محقق شود.

از سازمان‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی که متولی امر فرهنگ و تبیین هستند عاجزانه درخواست می‌کنیم که نسبت به فرمایش رهبری در خصوص جوان‌سازی نیروی انسانی با استفاده از خرد و تجربه پیشکسوتان پیش‌قدم باشند.

انتهای پیام
captcha