مراسم بازگشت به فلسطین در جنوب لبنان و نوار غزه برگزار شد
کد خبر: 4058720
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

مراسم بازگشت به فلسطین در جنوب لبنان و نوار غزه برگزار شد

فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها عصر روز گذشته به مناسبت سالگرد پیروزی نبرد شمشیر قدس و آزادسازی جنوب لبنان، مراسم روز بازگشت را با شعار «قطعاً بازمی‌گردیم» به طور همزمان در شهرک مرزی عدیسه در جنوب لبنان و در نوار غزه برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، کمپین جهانی بازگشت به فلسطین، روز شنبه، 31 اردیبهشت جشنواره‌ای را در شهر عدیسه در جنوب لبنان و نوار غزه در فلسطین اشغالی به مناسبت پیروزی‌های ماه مه، تحت عنوان «قطعاً بازمی‌گردیم» برگزار کرد.

این جشن به مناسبت آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 و پیروزی مقاومت فلسطین در سال 2021 در  نبرد سیف‌القدس برگزار شد.

یکپارچگی میدان مقاومت

شیخ یوسف عباس، هماهنگ‌کننده کل کمپین جهانی بازگشت به فلسطین گفت: نبرد سیف القدس اتحاد قدس و متحدان واقعی فلسطین را به وجود دارد. این یک جشن است که در دو مکان برگزار می‌شود تا یکپارچگی میدان را نشان دهد و اینکه آزادسازی جنوب در سال 2000 دوران پیروزی‌ها را رقم زد که آخرین آن پیروزی شمشیر قدس بود.

شیخ عباس گفت: ما امروز در جنوب لبنان و جنوب فلسطین گرد هم آمدیم تا به نگهبانان قدس درود بفرستیم و به آنها بگوییم که از شما عزم و اراده می‌گیریم.

دشمن با ذلت از فلسطین می‌رود

سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی حماس هم از نوار غزه در این مراسم گفت: فلسطین امروز در سایه وجود محور مقاومتی که قول داده آن را ترک نمی‌کند، دیگر تنها نیست. مقاومت قدرت خود را بسیج کرده است و ما قول داده‌ایم که مقدسات را رها نکنیم تا زمانی که نبرد سرنوشت ساز فرارسد.

وی افزود: بشکه باروت به روی رژیم اشغالگر منفجر خواهد شد و دست مقاومت روی ماشه است. مقاومت خون شهدا را از یاد نخواهد برد و راه را ادامه خواهد داد و دشمن اسرائیلی با ذلت و خواری از فلسطین بیرون خواهد رفت.

الهندی گفت: ما در حال آماده شدن هستیم و زیر و روی زمین با همه توان و ظرفیت خود کار می‌کنیم و به مقابله با رژیم اشغالگر خواهیم رفت و آن را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد. به‌زودی فلسطین آزاد می‌شود و ما در مسجدالاقصی نماز می‌گزاریم و فلسطینیان را از همه سرزمین فلسطین و مسلمانان کشورهای عربی گرد هم خواهیم آمد.

حسن حب الله، مسئول پرونده فلسطین در حزب الله گفت: امروز با همه گروه‌های فلسطینی برای وحدت محور مقاومت تلاش می‌کنیم تا پیروزی دوم، سوم و چهارم حاصل شود و پیروزی آشکار برای همه فلسطین باشد.

وی افزود: با وجود همه مصائب و دشواری‌ها شما فلسطینی‌ها باید به حق بازگشت متعهد باشید و ما هم به نوبه خود باید به حمایت از اسرا برای آزادی آنها به هر شکل ممکن عمل کنیم.

وحدت رمز موفقیت

ولید القططی، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: این مرحله نیاز به وحدت ملت فلسطین و وحدت امت عربی بر سر آرمان فلسطین دارد و مقاومت گزینه واقعی‌تر برای آزادسازی فلسطین است. رژیم صهیونیستی امروز در بن‌بست امنیتی و سیاسی بزرگی است و ارتش اشغالگر هیچ پیروزی بر امت عربی حاصل نخواهد کرد.

اسرائیل رو به فروپاشی

شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم طی نطقی در این مراسم گفت: رژیم صهیونیستی رو به فروپاشی است و ما خطاب به صهیونیست‌ها می‌گوییم این واقعیت را از مردم خود پنهان نکنید شما به سمت پرتگاه حرکت می‌کنید.

او رسوایی سازشگران را نقطه قوتی برای مقاومت خواند و گفت: رژیم صهیونیستی چهل سال است که به هیچ پیروزی نظامی نرسیده است، بلکه سعی کرده شکست‌های نظامی را با عادی‌سازی فاجعه‌بار جبران کند و این سازش یک پیروزی برای ما و مردم مقاومت است.

مروان عبدالعال، مسئول جبهه مردمی آزادسازی فلسطین در لبنان نیز گفت: شکست ملت فلسطین محال است این ملت پیروز خواهد شد. کسانی که می‌خواهند فلسطین را از وجدان‌ها بیرون ببرند، خودشان سقوط خواهند کرد.

این برنامه مشترک علاوه بر سخنان مسئولان مقاومت لبنان و غزه، شامل رونمایی از بنای یادبود «کلید بازگشت» در لبنان و غزه بود.

انتهای پیام
captcha