بررسی راهکارهای تأمین ائمه جماعت روحانی مدارس
کد خبر: 4059105
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

بررسی راهکارهای تأمین ائمه جماعت روحانی مدارس

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز از برگزاری جلسه شورای ستاد عالی اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این جلسه با هدف برگزاری دوره توانمندسازی ائمه جماعت روحانی، تأمین ائمه جماعت روحانی مدارس و کیفیت‌بخشی طرح آموزش عملی نماز در دوره ابتدایی برگزار شد.

جلسه شورای ستاد عالی اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز؛ حامد صالحی، مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز از برگزاری جلسه شورای ستاد عالی اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز؛ یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر، قائم‌ مقام و معاونین و مدیران در روز دوشنبه، دوم خردادماه خبر داد.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز گفت: این جلسه با هدف تأمین ائمه جماعت روحانی مدارس در سال تحصیلی جدید و برگزاری دوره توانمندسازی ائمه جماعت روحانی و کیفیت‌بخشی طرح آموزش عملی نماز در دوره ابتدایی برگزار شد.

وی گفت: تهیه و ابلاغ منشور اقامه نماز در مدارس توسط ستاد اقامه نماز و ابلاغ برنامه‌های مصوب اقامه نماز آموزش و پرورش توسط وزیر و لزوم احیای مجدد برنامه‌ها و اقدامات مؤثر همچون دوره‌های آموزشی مخاطبین دستگاه شامل کارکنان، مدیران، ائمه جماعت و … از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

صالحی افزود: احیای مجدد اتاق فکر و کارگروه مشترک ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش، تولید محتوای مناسب و متناسب مخاطبین دستگاه اعم از کتاب، کلیپ و …، استفاده از حلقه‌های مؤثر میانی همچون بسیج فرهنگیان، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، دانشجو معلمان، جامعه مداحان به‌عنوان یاوران نماز در آموزش و پرورش از دیگر موارد مطرح شده بود.

وی در پایان گفت: در این جلسه در خصوص ابلاغ نظام‌نامه قرارگاه جهادی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعمال‌نظر آموزش و پرورش توسط وزیر و تخصیص اعتبارات مرتبط با اقامه نماز در مدارس در قالب سرانه اقامه نماز در آموزش و پرورش بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha