واکنش حماس به تخریب پله‌های مسجد ابراهیمی
کد خبر: 4059206
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
تحولات فلسطین/

واکنش حماس به تخریب پله‌های مسجد ابراهیمی

جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به اقدام رژیم اشغالگر به تخریب بخش‌هایی از پله‌های تاریخی سفید مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است: تخریب بخش‌هایی از پله‌های تاریخی مسجد ابراهیمی در الخلیل در چارچوب طرح‌های دشمن برای ساخت پله‌برقی در این منطقه، جنایتی جدید علیه مقدسات و آثار و نشانه‌های اسلامی و تاریخی ملت فلسطین در این شهر است که با هدف سیطره کامل رژیم اشغالگر بر مسجد ابراهیمی صورت گرفته و این امر، نقض صریح تمامی ارزش‌ها، عرف و قوانین بین‌الملل است.

عبداللطیف قانوع، سخنگوی جنبش حماس افزود که بار دیگر مخالفت قاطع خود را با هرگونه پروژه و طرح استعمارگرانه و یهودی‌سازی دشمن در شهر الخلیل و دیگر اراضی فلسطینی اعلام می‌داریم و تأکید می‌کنیم  این رژیم هرگز موفق به تغییر آثار و نشانه‌ها و هویت اسلامی و عربی این شهر نخواهد شد و ملت فلسطین و جریان‌های پویای آن قاطعانه و با تمامی ابزارها در برابر آن خواهند ایستاد.

این جنبش، خواستار تحرک و اقدام فوری طرف‌های اسلامی و عربی برای به شکست کشاندن طرح‌های یهودی‌سازی و اشغالگرانه صهیونیست‌ها شد.

لازم به ذکر است که رژیم اشغالگر قدس امروز دوشنبه بخش‌هایی از پله‌های تاریخی سفید مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل را تخریب کرد؛ این اقدام به منظور ساخت پله برقی برای راحتی و تسهیل تردد شهرک‌نشینان اشغالگر در این منطقه صورت گرفته است.

هشدار مقاومت فلسطین به رژیم صهیونسیتی برای تعرض به مسجدالاقصی

روزنامه محلی «قدس» امروز دوشنبه اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه، طی پیامی فوری به طرف‌های واسطه، نسبت به هرگونه حماقت صهیونیست‌ها و تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجدالاقصی در پی موافقت روز گذشته دادگاه صهیونیستی با برگزاری مناسک تلمودی در داخل این مسجد هشدار داده‌اند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع فلسطینی آورده است که مقاومت این تصمیم رژیم صهیونیستی را اقدامی خطرناک می‌داند و قطعاً در برابر آن که با هدف شعله‌ور کردن مجدد منطقه صورت می‌گیرد، ساکت نمی‌نشیند.

مقاومت فلسطین در پیام خود به طرف‌های واسطه بیان کرده که آماده است تا به هر بهایی که شده از مسجد مبارک الاقصی دفاع کند و به هیچ عنوان در برابر تحولات جاری که چند روز پس از موافقت با برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در قدس به ویژه بخش قدیمی این شهر و محله باب العامود صورت می‌گیرد، سکوت نمی‌کند.

روزنامه قدس اشاره کرد که مقاومت فلسطین برای دومین بار متوالی نسبت به برگزاری راهپیمایی پرچم در بخش قدیمی قدس و تصمیم ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست برای رهبری این راهپیمایی و تعرض به مسجدالاقصی در آن روز هشدار داده و اعلام کرده که این به معنی تشدید تنش و شعله‌ور کردن اوضاع خواهد بود و پیامدهای ناگوار و غیرقابل‌ پیش‌بینی برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

به گفته این روزنامه، مقاومت فلسطین، خواستار تحرک فوری طرف‌های واسطه برای جلوگیری از انفجار اوضاع در اراضی اشغالی در پی اقدامات تحریک‌آمیز اشغالگران اسرائیلی شده است.

انتهای پیام
captcha